20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

فنلاند اولین کشور برای آزمایش اسناد سفر دیجیتالی!

فنلاند اولین کشور که مدارک سفر دیجیتالی را آزمایش می‌کند

گارد مرزی فنلاند اعلام کرده است که فنلاندی‌ها از 28 آگوست، برای اولین بار در جهان مدارک دیجیتالی سفر را آزمایش خواهند کرد.

چه کسانی می‌توانند از مدارک سفر دیجیتالی استفاده کنند؟

به گفته گارد مرزی، همه فنلاندی‌هایی که قصد سفر به لندن، منچستر و ادینبورگ با پروازهای Finnair را دارند، می‌توانند سند سفر دیجیتالی را تست کنند. بر اساس گزارش SchengenVisaInfo.com، این بدان معنا است که آنها این امکان را خواهند داشت که از گیت‌های کنترل‌ بدون نیاز به انتظار طولانی، به سرعت عبور کنند.
گارد مرزی فنلاند از مسافران پروازهای Finnair بریتانیا دعوت می‌کند تا از 28 آگوست 2023، سند سفر دیجیتال خود را در بازرسی مرزی در فرودگاه هلسینکی-وانتا آزمایش کنند. در بیانیه گارد مرزی فنلاند آمده است که هدف این اقدام، کنترل مرزی سریعتر و روانتر از حد معمول بدون نیاز به انتظار صورت گیرد. این اقدام به مسافران این امکان را می‌دهد که بدون صف و با سرعت بیشتری از کنترل مرزی عبور کنند.
به طور دقیق، مسافران می‌توانند با ثبت‌نام به عنوان کاربران داوطلبانه، از یک سند سفر دیجیتال استفاده کنند و مراحل سفر خود را به صورت سریع‌تر طی کنند. پس از ثبت‌نام، آنها می‌توانند از سند سفر دیجیتال خود در زمان سفر به فنلاند یا سفر از فنلاند استفاده کنند.
با این حال، تاکید شده است که آزمایش سند سفر دیجیتال فقط در فرودگاه هلسینکی ممکن است و فقط کسانی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند تا پایان فوریه 2024 از سند سفر دیجیتال استفاده کنند. این امکان به آنها داده شده است تا فرآیند سفر خود را در فنلاند راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهند. لازم به ذکر است که این سند سفر دیجیتال تنها در فرودگاه هلسینکی قابل استفاده است و در سایر فرودگاه‌ها قابل قبول نیست.

مدارک سفر دیجیتالی چیست؟

با توجه به توضیحات گارد مرزی، سند سفر دیجیتالی که با نام DTC (مدارک سفر دیجیتالی) شناخته می‌شود، برای اولین بار در جهان آزمایش می‌شود. با توجه به توضیحات گارد مرزی فنلاند، DTC نسخه دیجیتالی یک پاسپورت فیزیکی است و به همان اندازه قابل اعتماد است. گارد مرزی فنلاند تأکید می‌کند که استفاده از این سند سفر دیجیتال، امکان عبور آرام و سریع از مرز را بدون به خطر انداختن ایمنی فراهم می‌کند. این سند سفر دیجیتال به مسافران امکان می‌دهد با سرعت بیشتری از کنترل‌های مرزی عبور کنند و همچنین از مزایای امنیتی آن بهره‌برداری کنند. 

هدف کمیسیون اتحادیه اروپا از مدارک سفر دیجیتالی

فنلاند تصمیم گرفته است اسناد سفر دیجیتال را آزمایش کند. این تصمیم در پی درخواستی از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا برای انجام یک پروژه آزمایشی توسط برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور جمع‌آوری تجربیات آن‌ها است. پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، کمیسیون در نظر دارد پیشنهادی برای اجرای این پروژه در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز ارائه کند. این پروژه توسط کمیسیون تامین مالی می‌شود و هدف آن تسهیل روند سفر برای همه است. 
اگر این پروژه که از امروز توسط فنلاند آغاز می شود موفقیت آمیز باشد، مسافران دیگر مجبور نخواهند بود مدارک فیزیکی سفر را در آینده به همراه داشته باشند. در همان زمان، سایر فرآیندهای سفر نیز بسیار ساده تر خواهند شد.

همچنین بخوانید: قانون جدید آلمان برای شهروندی خارجی‌ها

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 2 | کل دیدگاه های تایید شده: 0