20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اعمال نرخ جدید هزینه درخواست های افراد غیرقابل پذیرش کانادا از اول دسامبر 2023

هزینه درخواست های افراد غیرقابل پذیرش کانادا: نرخ های جدید

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که از تاریخ 1 دسامبر 2023، هزینه‌ درخواست‌های غیرقابل پذیرش اتباع خارجی، مطابق با نرخ جدید اعمال می‌شود. این درخواست‌ها به مهاجرانی اختصاص دارد که خواهان بازگشت به کشور کانادا یا بازنگری در وضعیت خود هستند.
مطابق با اعلام این نهاد، تمامی هزینه‌های مصوب مطابق با قانون هزینه‌های خدمات (SFA) و براساس نرخ تورم محاسبه شده‌اند. لازم به ذکر است، از سال 2018 تا به امروز این کارمزدها با توجه به تورم، تعدیل و در اول دسامبر هر سال هزینه‌های جدید اعلام می‌شوند.
جدول زیر نرخ جدید هزینه‌‌های درخواست اتباع خارجی غیرقابل پذیرش را برای 7 مورد نشان می‌هد:

موارد مشمول افزایش هزینه

مبلغ فعلی (دلار)

مبلغ مصوب (دلار)

مجوز بازگشت به کانادا

400

459.55

بازپروری - به دلایل مجرمانه غیر قابل قبول

200

229.77

بازپروری - به دلایل ارتکاب به جرایم جدی غیر قابل قبول

1000

1148.87

بازیابی وضعیت به‌عنوان کارگر، دانشجو یا توریست

200

229.77

بازیابی وضعیت به‌عنوان یک کارگر و دریافت مجوز کار جدید

355

384.77

بازیابی وضعیت دانشجویی و دریافت مجوز تحصیلی جدید

350

379.77

اجازه اقامت موقت

200

229.77

چگونه بر عدم پذیرش غلبه کنیم؟

شرایط پذیرش کانادا به‌این صورت است که یک تبعه خارجی قبل از اجازه ورود به کشور، باید بررسی کیفری شود. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) وظیفه محافظت از مرزهای کانادا را برعهده دارند. بنابراین مانع ورود هرکسی خواهند شد که ممکن است خطری بالقوه برای کشور ایجاد کند.
اگر شما یک تبعه خارجی هستید و در سابقه کیفری‌تان دستگیری یا محکومیت وجود دارد، ممکن است برای ورود به کانادا غیر قابل پذیرش شناخته شوید. با این حال، سه راه اصلی برای غلبه بر عدم پذیرش در کانادا وجود دارد:

  • درخواست اجازه اقامت موقت
  • برنامه بازپروری جنایی
  • نامه نظر حقوقی
بیشتر بدانید درباره انواع روش های مهاجرت به کانادا

درخواست اجازه اقامت موقت چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

مجوز اقامت موقت (TRP) اجازه ورود موقت به کانادا را برای مدت معینی به شما می‌دهد. به‌طور کلی، TRP در مواقعی استفاده می‌شود که مسافر دلیل معتبری برای سفر به کانادا داشته باشد و مزایای ورود او بیشتر از خطرات بالقوه‌اش است.
درخواست مجوز اقامت موقت، بسته به دلیل ورود به کانادا تا سه سال قابل تمدید است. همچنین محدودیت زمانی ندارد و نیازی نیست که متقاضی محکومیت کیفری خود را کامل کرده باشد.

برنامه بازپروری جنایی چیست؟

اگر سابقه کیفری دارید و درخواست‌تان برای ورود به کانادا رد شد، می‌توانید درخواست بازپروری کیفری ارائه دهید. این درخواست به طور دائم سابقه جنایی گذشته را پاک می‌کند و نیازی به تمدید ندارد. همچنین پس از دریافت تاییدیه بازپروری کیفری، فرد دیگر غیرقابل پذیرش در نظر گرفته نمی‌شود و برای ورود به کانادا نیازی به TRP نخواهد داشت.

  • برای اینکه واجد شرایط بازپروری کیفری باشید، باید معیارهای زیر را داشته باشید:
  • براساس قانون کیفری کانادا نوع جرمی که به آن مرتکب شده‌اید، جدی و سنگین نباشد.
  • باید حداقل پنج سال از اتمام حکم گذشته باشد.(این شامل زمان زندان، جریمه، خدمات اجتماعی یا مشروط می‌شود).

نامه نظر حقوقی

اگر سابقه کیفری دارید و مرتکب جرمی شده‌اید، می‌توانید از رد درخواست‌تان برای ورود به کانادا پیشگیری کنید. به‌این صورت که یک نظرنامه حقوقی توسط یک وکیل مهاجرت کانادا تهیه کنید و درباره محکومیت خود توضیح دهید. همچنین به مفاد قانونی کانادا اشاره کرده تا به مامور پرونده مهاجرتی شما کمک کند اتهامات و چگونگی تأثیر نتایج متفاوت (محکومیت، محکومیت، و غیره) بر توانایی ورود به کانادا را ارزیابی نماید.


موسسه حامی مهاجر همراه خوبی برای کسانی‌ست که شرایط استثنائی برای مهاجرت به کانادا دارند و نیازمند دریافت مشاوره حقوقی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 02149078
 

 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0