20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تعداد ویزاهای معاف از مصاحبه آمریکا افزایش پیدا کرد

اعلام فهرست جدید ویزاهای معاف از مصاحبه آمریکا 2024

وزارت امور خارجه آمریکا تعداد ویزاهای معاف از مصاحبه را برای ویزاهای غیرمهاجرتی افزایش می‌دهد!

این خبری است که زمزمه‌های آن از اواخر سال 2023 شنیده می‌شد و حالا چند روزی است تمامی خبرگزاری‌های رسمی آمریکا از قطعیت آن خبر می‌دهند. براساس دستورالعمل‌ جدید اعلام‌شده، از 1 ژانویه 2024 بخش زیادی از ویزاهای غیرمهاجرتی بدون نیاز به مصاحبه تایید می‌شوند. اما این موضوع شرایطی دارد که در ادامه توضیح داده‌ایم.

طبق اعلام رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، از ابتدای سال جدید میلادی متقاضیان بیشتری می‌توانند بدون شرکت در جلسه مصاحبه، ویزای خود را دریافت کنند. البته این شرایط تنها مشمول متقاضیان ویزاهای غیرمهاجرتی به‌ویژه ویزای تحصیلی آمریکا است. ضمنا این در‌صورتی‌ست که در 48 ماه گذشته، آنها سابقه دریافت ویزای غیرمهاجرتی (به استثنای ویزای نوع B) را داشته باشند. علاوه‌بر این، نداشتن سابقه ریجکتی ویزا نیز در این مورد حائز اهمیت است.  

البته در متن خبر آمده که تصمیم نهایی درباره این موضوع، به عهده سفارت‌ها و افسران کنسولی محلی است. زیرا آنها شرایط کشوری که درخواست ویزا از آن صادر شده‌ است را می‌سنجند و با توجه به محدودیت‌ها، مشخص می‌کنند کدام افراد نیازمند به مصاحبه هستند.

البته ذکر این نکته ضروری است که تا زمان درج این خبر، مصاحبه سفارت برای متقاضیان ایرانی ویزای دانشجویی همچنان پابرجاست!

همچنین وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای رسمی عنوان کرد: «ما متقاضیان را تشویق می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر راجع‌به شرایط و مراحل درخواست ویزا، وب‌سایت‌های سفارت و کنسولگری را بررسی کنند و در مورد وضعیت عملکرد و خدمات سفارت اطلاعات بیشتری کسب کنند.»

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0