20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

کانادا ممنوعیت خرید ملک توسط خارجی‌ها را تا سال 2027 تمدید کرد!

کانادا ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی‌ها را تا سال 2027 تمدید کرد!

دولت کانادا تا اول ژانویه 2027، قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط غیرکانادایی‌ها را تمدید کرده است. این تصمیم که در ابتدا برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی قابل خرید برای کانادایی‌ها اتخاذ شده، اکنون به مدت 2 سال دیگر اجرا خواهد شد. در ابتدا قرار بود این ممنوعیت در اوایل سال 2025 به پایان برسد.


تحت این سیاست تمدید شده، غیرکانادایی‌ها (افرادی که شهروند کانادا نیستند یا اقامت دائم کانادا را دریافت نکرده‌اند) اجازه خرید ملک مسکونی را نخواهند داشت. این ممنوعیت شامل ساختمان‌هایی با حداکثر 3 واحد مسکونی یا کمتر، خانه‌های دونبش و واحدهای آپارتمانی است. با این حال، افراد غیرکانادایی همچنان می‌توانند خرید ملک مسکونی را خارج از کلان‌شهرها و تراکم‌های سرشماری (Census Agglomerations) کانادا انجام دهند.

شرایط خاصی برای خرید و دریافت ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی وجود دارد!

باتوجه به قانون، در برخی موارد، اجازه داده شده است که افراد غیرکانادایی بتوانند در مراکز جمعیتی اصلی، ملک مسکونی خریداری کنند. این شرایط عبارتند از:

  • زمانی که فرد غیرکانادایی به دلیل طلاق، جدایی، هدیه یا فوت همسر به یک ملک مسکونی علاقه‌مند شود، می‌تواند آن را تحت اختیار بگیرد.
  • زمانی که یک غیرکانادایی یک واحد مسکونی را اجاره کرده و آن را برای سکونت خود استفاده می‌کند؛ به‌عبارت دیگر، فردی که یک واحد مسکونی را اجاره کرده و در آن سکونت می‌کند، به معنای خریداری نیست و ممنوعیت برایشان اعمال نمی‌شود.
  • وقتی که فرد غیرکانادایی ملک مسکونی را با هدف توسعه و ساخت و ساز خریداری می‌کند.
  • درصورتی‌که، یک بدهکار حق تضمین یا حق مالکیت امنیتی را اجرا می‌کند؛ به‌عنوان مثال، زمانی‌که یک شخص به بانک یا یک نهاد مالی بدهکار باشد و نتواند بدهی خود را پرداخت کند، نهاد مالکیت را تصرف می‌کند و آن را به فروش می‌رساند تا بدهی را تسویه کند. در این حالت، غیرکانادایی‌ها نیز می‌توانند این ملک مسکونی را خریداری کنند.

شرایط جدید خرید خانه توسط غیرکانادایی ها

تخلف از قانون خرید ملک در کانادا با جرم کیفری همراه خواهد بود!

در صورتی که افراد غیرکانادایی قانون خرید ملک را نقض کنند، این اقدام به‌عنوان جرم کیفری تلقی می‌شود و مجازات‌های سنگینی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. افراد غیرکانادایی که در تخلف از این قانون به سر می‌برند و همچنین هر طرف دیگری که در کمک به آنها در انجام این کار دست داشته باشد، ممکن است تا 10000 دلار کانادا جریمه شوند. 
همچنین به گفته مقامات مربوطه، در صورتی که مشخص شود یک غیرکانادایی این قانون را نقض کرده است، دادگاه مجاز است دستور فروش ملک مسکونی را صادر کند. در این حالت، ملک مسکونی به فروش می‌رسد و فرد غیرکانادایی مبلغی دریافت می‌کند که نباید بیشتر از مبلغی که او برای خرید آن پرداخت کرده بود، باشد.
به علاوه، در صورتی که یک شرکت یا نهاد به تخلف از قانون خرید ملک مسکونی متهم شود، افسران، مدیران، مقامات ارشد و سایر نمایندگان این شرکت یا نهاد می‌توانند به عنوان مسئولین این تخلف شناخته شوند. این تدابیر سختگیرانه با هدف تقویت اعتبار قانون و پیشگیری از تخلفات در حوزه خرید و فروش ملک‌های مسکونی در کانادا اتخاذ شده است.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0