20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ایجاد 90 هزار فرصت شغلی در کانادا در ماه آگوست 2021

بر اساس جدیدترین نظرسنجی نیروی کار، تعداد افراد شاغل کانادا در ماه آگوست تقریبا به سطحی رسیده است که قبل از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشته است. طبق آمار منتشر شده در ماه آگوست و برای سومین ماه متوالی، اقتصاد کانادا 90 هزار شغل را ایجاد کرده است. نرخ بیکاری در این ماه به 7.1 درصد رسیده است که در مقایسه با ماه جولای که 7.5 درصد بوده، پایین‌تر است.

با این حال افزایش میزان اشتغال در کانادا در ماه آگوست و ماه‌های قبل باعث شده است که تعداد کارمندان در این کشور  به 156 هزار نفر کمتر از سطحی که در ماه فوریه 2020 وجود داشت برسد که این رقم نزدیکترین سطح به قبل از همه گیری ویروس کرونا است.

افزایش اشتغال در کانادا عمدتا در صنایع تولید کننده خدمات و بیشتر در خدمات اقامتی و محصولات غذایی بوده است. صنعت اطلاعات، فرهنگ و گردشگری نیز دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. افرادی هم که در صنعت ساختمان‌سازی فعالیت می‌کنند، بسیار افزایش پیدا کرده است. بیشترین تغییرات و افزایش شغل در استان‌های انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و نو اسکوشیا بوده است و دیگر استان‌ها تغییر چندانی نداشته‌اند.

نرخ بیکاری از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در پایین‌ترین سطح، 7.1 درصد بود. نرخ بیکاری طولانی مدت در ماه آگوست تقریبا 7 درصد کاهش پیدا کرده است اما همچنان 120 درصد بالاتر از سطحی است که قبل از همه گیری کرونا قرار داشت.

مهاجرانی که در 5 سال گذشته در کانادا حضور داشته‌اند، شاهد روند صعودی اشتغال تا نزدیک به 70 درصد بوده‌اند که این آمار 6 درصد بیشتر از ماه آگوست 2019 است که بخشی از این به دلیل کاهش تعداد مهاجران پذیرفته شده است. کسانی که بیش از 5 سال در کانادا بوده‌اند، نرخ اشتغال آنها نزدیک به 59 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است. نرخ اشتغال جمعیت کانادایی‌ها نیز بیش از 61 درصد بوده است که بیش از 2 درصد نسبت به قبل از کرونا کاهش داشته است.

نرخ اشتغال در اقلیت‌ها و نژادهای مختلف نیز تاثیراتی داشته است. در ماه آگوست نرخ اشتغال کانادایی‌های فیلیپینی تقریبا 5 درصد افزایش یافته و به حدود 78 درصد رسیده است. میزان اشتغال سیاه‌پوستان کانادایی با کاهش 4 درصد روبرو شده که به نزدیک 72 درصد رسیده است. سفیدپوستان کانادایی نیز با نرخ تقریبا 71 درصد مشغول به کار هستند که نسبت به ماه قبل تغییر چندانی نداشته‌اند.

اکثر کسانی که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند، از طریق اکسپرس اینتری اقدام می‌کنند. موسسه حامی مهاجر تمامی خدمات اکسپرس اینتری کانادا و همچنین خدماتی نظیری اقامت تحصیلی کانادا و اقامت توریستی کانادا را به مشتریان خود ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط