20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

چشم اندازهای هیجان انگیز ویزای دیجیتال نومد کانادا در سال 2024

IRCC شرایط دریافت ویزای دیجیتال نومد در سال 2024 را اعلام کرد!

در اعلامیه‌ای سیاستی که در 30 ژانویه منتشر شد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) جزئیات خاصی را برای اتباع خارجی که به دنبال کار در کانادا از راه دور هستند، روشن کرد. 
به گفته IRCC، متقاضی دریافت‌کننده ویزای نومد دیجیتال، فردی است که می‌تواند کار خود را از راه دور و از هر کجای دنیا انجام دهد! این افراد که هدف اصلیشان کار از راه دور و در عین حال اقامت قانونی در این کشور است، اجازه دارند حداکثر 6 ماه در وضعیت بازدیدکننده، در کانادا اقامت داشته باشند و کار خود را نیز به‌صورت آنلاین انجام دهند. 
افراد متقاضی ویزای نومد که عشایر یا کوچ‌کننده نیز نامیده می‌شوند، صرف‌نظر از اینکه توسط کارفرمایان خارجی شاغل هستند یا خود اشتغال‌اند یا برای مشتریان خارج از کانادا کار می‌کنند، فقط باید ویزای بازدیدکننده یا همان ویزای توریستی کانادا برایشان صادر شود.
IRCC اشاره کرده که اتباع خارجی ممکن است در ابتدا به کانادا بیایند تا از راه دور به عنوان یک کوچ دیجیتال با ویزای بازدیدکننده کار کنند، اما در نهایت آنها مجاز هستند در صورت پیدا کردن کارفرمای کانادایی پس از ورود به کانادا، به دنبال مجوز کار باشند. درنتیجه با توجه به قانون ذکر شده، اگر یک نومد، قصد خود را برای یافتن کارفرمای کانادایی اعلام کند، باید بداند قبل از شروع کار و استخدام، برای چنین کارفرمایی، به مجوز کار نیاز است.
قانون ذکر شده بدان معناست که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شرایط دریافت مجوز کار را برای عشایر دیجیتالی که پس از ورود به کانادا، کارفرمای خود را پیدا می‌کنند، آسان می‌کند.  

استراتژی جذب استعدادهای فنی کانادا برای نومد

نوآوری در فناوری یکی از تمرکزهایی است که کانادا به آن متعهد بوده است، همانطور که از طریق استراتژی جذب استعدادهای فنی خود مشهود است. در 27 ژوئن سال گذشته، IRCC یک استراتژی استعدادهای فناوری را اعلام کرد که به منظور کمک برای "جذب استعدادهای جهانی فناوری به کانادا" است. دلیل این امر اهمیت بخش فناوری برای اقتصاد کاناداست. 
مقامات کانادایی از طریق ابتکاراتی مانند مسیر نوآوری در برنامه تحرک بین‌المللی (IMP)، روند را برای کارفرمایان و کارگران خارجی ساده‌تر می‌کنند. این مسیر، فارغ از ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا (LMIA)، با اولویت‌های کلیدی صنعت فناوری همسو است.

جذب استعدادهای فنی کانادا برای نومد

استراتژی مهارت‌های جهانی همچنین به کاهش زمان پردازش LMIA برای کارفرمایان کانادایی که به دنبال استخدام کارگران خارجی در نقش‌های فناوری خاص هستند، کمک می‌کند. علاوه‌براین، علاقه قابل توجهی از سوی کارفرمایان در رابطه با ایجاد فرآیندی ساده در مجوز کار برای دارندگان ویزای شغلی تخصصی H1-B وجود داشت که منجر به افزایش سقف سالانه 10,000 مجوز تا 16 ژوئیه 2023 با سرعت بالا شد.
نتیجه این خبر جدید این است که اتباع خارجی که با وضعیت بازدیدکننده به عنوان یک کوچ دیجیتال وارد کانادا می‌شوند، به هیچ مدرک اضافی نیاز ندارند و تنها کافی‌ست افسر را متقاعد کنند که در پایان اقامت مجاز خود، کانادا را ترک خواهند کرد؛ اما همانطور که گفته شد به‌راحتی می‌توانند برای مجوز کار و اقامت در کانادا اقدام کنند. 
توضیحات IRCC در 30 ژانویه 2024، راه هیجان‌انگیزی را برای عشایر دیجیتال در کانادا باز می‌کند. از آنجایی که این کشور موقعیت خود را به عنوان یک مرکز فناوری تثبیت می‌کند، درها برای کسانی که به دنبال تجربه آنلاین درخواست ویزای نومد دیجیتال هستند یا مجوزهای کار و تحصیل (استادی پرمیت کانادا) را در نظر می‌گیرند، کاملاً باز است.

آیا اعضای خانواده متقاضی نومد دیجیتال می‌توانند در کانادا کار یا تحصیل کنند؟

طبق اعلامیه سیاست IRCC در 30 ژانویه، اعضای خانواده عشایر دیجیتالی که قصد کار یا تحصیل در کانادا را دارند، می‌توانند برای به‌راحتی برای مجوز کار یا مجوز تحصیل مناسبشان درخواست دهند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0