20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

قیمت خانه در آلمان به پایین‌ترین حد خود رسید!

تحول در بازار مسکن آلمان: کاهش تاریخی در قیمت‌ها

قیمت املاک مسکونی در آلمان از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال 2000 به شدت کاهش یافته است. به‌خصوص در شهرهای بزرگ، این کاهش قابل توجه‌تر بوده است.

این کاهش قیمت‌ها دو عامل اصلی دارد: نرخ بهره بالا و تاثیر افزایش هزینه‌های مواد بر بازار املاک.

 

اداره آمار فدرال اعلام کرد که قیمت املاک مسکونی در سال جاری با یک کاهش 9.9 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. این کاهش، شدیدترین کاهش را از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال 2000 نشان می‌دهد.
قیمت‌ها در سه ماهه اخیر با یک کاهش 1.5 درصدی روبرو شده است. این کاهش در شهرهای بزرگتر نسبت به مناطق کم جمعیت‌تر، بیشتر است. در شهرهای برلین، هامبورگ و مونیخ، قیمت آپارتمان‌ها با یک کاهش 9.8 درصدی در سال روبرو شد. همچنین، قیمت خانه‌ها نیز با یک کاهش 12.6 درصدی در همان بازه روبرو شدند.

در دهه‌ی گذشته، نرخ بهره پایین به‌عنوان انگیزه‌ای برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در آلمان بود. با افزایش شدید نرخ بهره و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، این دوره به پایان رسید و با متوقف شدن معاملات و کاهش قیمت‌ها، برخی از توسعه‌دهندگان به مشکلات مالی و ورشکستگی رسیده‌اند. 
همچنین اداره آمار اعلام کرد، به دلیل افزایش قیمت 9 درصدی ساخت‌وساز، مجوزهای ساخت آپارتمان در ماه جولای 31.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

آلمان قصد دارد هر ساله 400،000 واحد مسکونی را احداث کند و تلاش‌های قابل توجهی برای رسیدن به این هدف انجام داده است.

همچنین اتحادیه صنعت مسکن آلمان (GdW) درباره وضعیت نگران‌کننده‌ مسکن هشدار داد و خواستار حمایت دولت از شرکت‌های ساختمانی شد. GdW که نماینده حدود 3000 شرکت مسکن در کشور آلمان است، در بیانیه‌ای اظهار داشت که بحران ساخت و ساز در آلمان روز به روز بدتر می‌شود و به‌طور فزاینده‌ای بر جامعه تاثیر می‌گذارد.
GdW خواستار کاهش مالیات بر ارزش افزوده (VAT) برای اجاره، به 7 درصد از 19 درصد فعلی شد. این اقدام هدفمند به‌منظور ایجاد شرایط مقرون به صرفه‌تری برای اجاره مسکن است. همچنین، آنها خواستار ارائه وام‌های تأمین مالی دولتی با نرخ بهره 1 درصد برای حمایت از شرکت‌های ساختمانی شدند. 

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به ویزا و مهاجرت، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی حامی مهاجر را دنبال کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره تخصصی اخذ ویزا، از طریق شماره 02148000957 با کارشناسان ما تماس بگیرید.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0