20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

4 مشکل رایج متقاضیان ویزای شینگن در سال 2023

مشکلات رایج متقاضیان ویزای شینگن در سال 2023

در سال 2023، متقاضیان ویزای شینگن با مشکلات متعددی روبه‌رو شدند که باعث پیچیده شدن روند ویزای آن‌ها شد. به گزارش SchengenVisaInfo، چندین متقاضی با شکایت از قوانین فعلی و سیستم کلی درخواست ویزای شینگن در شبکه‌های مجازی، خواستار تسهیل قوانین شدند. طبق بررسی‌های انجام شده، 4 مورد از رایج‌ترین این مشکلات به شرح زیر است:

تعداد محدود وقت های سفارت شینگن یا دفاتر vac همچنان مانع اصلی است

تعداد زیادی از متقاضیان ویزای شینگن از محدودیت تعداد وقت ملاقات شکایت کرده‌اند. به گفته متقاضیان، وقت ملاقات‌ها به سرعت تکمیل می‌شوند و روند کلی دریافت ویزا را طولانی می‌کند. 
این مشکل در مناطقی با تقاضای زیاد، بسیار حادتر شده است و بسیاری را وادار به تغییر برنامه‌های سفر خود یا حتی لغو آن کرده است.
گفتنی است برخی دفاتر کنسولی با توجه به مشکلات ناشی از قرار ملاقات‌های محدود، اقداماتی برای رسیدگی به این مشکل انجام داده‌اند. یکی از آن‌ها سفارت سوئیس در دهلی نو است که پیش از این به SchengenVisaInfo اعلام کرده بود که تعداد قرارملاقات‌ها و کارکنان خود را افزایش داده است. همچنین افزود که تا پایان سپتامبر 2023 درخواست‌های بیشتری را نسبت به سال 2019 رسیدگی کرده‌اند.

مدت زمان محدود ویزا 

چندین متقاضی ویزای شینگن، گزارش داده‌اند که مدت ویزای تایید شده آن‌ها با میزان اقامت برنامه‌ریزی شده آن‌ها مطابقت ندارد. این امر باعث شد که بسیاری از متقاضیان با معضل تغییر برنامه یا لغو سفر خود مواجه شوند.
یکی از متقاضیان از قوانین فعلی شکایت داشت و گفت که مدت محدودی که ویزای شینگن برای آن اعطا می‌شود، بسیار انعطاف‌ناپذیر است و برنامه‌های سفر می‌توانند خیلی سریع تغییر کنند.
مطابق با قوانین فعلی، دارندگان ویزای شنگن نمی‌توانند بیش‌از 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شینگن اقامت داشته باشند. کسانی که قصد اقامت طولانی‌تری دارند باید برای ویزای ملی درخواست دهند که این نوع ویزا برای اهداف سفر و گردشگری صادر نمی‌شود.

تعداد مدارک مورد نیاز

برخی متقاضیان از تعداد بسیار زیاد مدارک مورد نیاز شکایت کردند. بسیاری می‌گویند که جمع‌آوری مدارک لازم کار پیچیده‌ای است؛ به‌طوری که برخی از متقاضیان تنها پس از ارسال مدارک، مغایرت‌ها را کشف می‌کنند.

تاخیر در پردازش درخواست ویزا

یکی دیگر از نگرانی‌های متقاضیان در سال جاری، افزایش زمان رسیدگی است. متقاضیان گفته‌اند که تاخیرهای چند هفته‌ای تا حتی چند ماهه برای آن‌ها به یک چالش تبدیل شده است.
برخی دیگر نیز از عدم شفافیت گفته‌اند و تاکید کرده‌اند که در مواردی که تصمیم منفی دریافت می‌کنند، تنها توضیح کوتاهی دریافت می‌کنند که به گفته آنها این توضیح کوتاه کافی نیست. از سوی دیگر، مقامات افزایش حجم درخواست را به‌عنوان یکی از عوامل اصلی موثر در طولانی شدن دوره انتظار ذکر کرده‌اند. 
همچنین چندین سفارت اعلام کرده‌اند که برای رسیدگی به تعداد بالای درخواست‌ها و رسیدگی هرچه سریع‌تر به درخواست‌ها اقداماتی انجام داده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود که این مشکلات برطرف شوند و با دیجیتالی شدن ویزای شینگن، این روند سریع‌تر خواهد شد.
 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به ویزا و مهاجرت، وب‌سایت حامی مهاجر را دنبال کنید. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان ویزای شینگن، با شماره 02148000957 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مجرب حامی مهاجر پاسخگوی شما خواهند بود‍!

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0