20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی
بهبود زمان پردازش ویزاهای شینگن با دیجیتالی شدن فرآیند درخواست

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که دیجیتالی شدن فرآیند درخواست ویزا، تأثیر قابل توجهی بر زمان پردازش ویزای شینگن خواهد داشت. 
آنیتا هیپر، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور داخلی، در یک گفتگو با SchengenVisaInfo.com، اظهار داشت که دیجیتالی کردن فرآیند صدور ویزا، بهبود قابل توجهی در زمان پردازش ویزا به ارمغان می‌آورد و دیگر نیازی به دوره‌های طولانی انتظار برای دریافت ویزا وجود نخواهد داشت.
به گفته وی، زمانی که روند اخذ ویزا شنگن به‌طور کامل آنلاین شود، متقاضیان دیگر نیازی به ارائه کپی فیزیکی از مدارک خود نخواهند داشت. این تغییر باعث کاهش بار اداری مربوط به رسیدگی به درخواست‌های کاغذی خواهد شد.
همچنین بیان کرد: "دیجیتالی شدن رویه ویزا به این معنی است که کشورهای عضو شینگن، درخواست‌های دیجیتالی را پردازش کرده و ویزا را به‌صورت دیجیتالی صادر خواهند کرد. این امر، بار اداری مربوط به رسیدگی به درخواست‌های کاغذی و چسباندن لیبل‌های ویزا را کاهش می‌دهد. در نتیجه به بهبود زمان پردازش کمک خواهد کرد."

مزایای دیجیتالی شدن روند ویزای شینگن

در حال حاضر، قوانین مربوط به دیجیتالی شدن رویه ویزا توسط پارلمان و شورای اروپا در حال اجرا قرار دارند. این قوانین به منظور مدرن‌سازی، ساده‌سازی و هماهنگ‌سازی روندهای ویزا برای اتباع کشورهایی که درخواست ویزا می‌دهند و همچنین برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نیاز به صدور ویزا دارند، تدوین شده است.
همانطور که Hipper در گفتگو با SchengenVisaInfo.com اشاره کرد، فرآیند دیجیتالی شدن از دو نظر برای متقاضیان بهتر است:
در مرحله اول، پلتفرم درخواست ویزای اتحادیه اروپا، همانطور که Hipper توضیح داد، یک روند هماهنگ و یکپارچه را برای متقاضیان فراهم می‌کند و هزینه سفر به کنسولگری یا مراکز درخواست ویزا را کاهش می‌دهد.
ثانیا، ویزا به صورت دیجیتالی صادر می‌شود و به سند سفر متصل می‌شود.
آنیتا هیپر همچنین افزود: "این بدان معناست که متقاضیان ویزا مجبور نیستند برای افزودن برچسب ویزا، پاسپورت خود را در کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا بگذارند. به‌علاوه هیچ هزینه‌ای برای پس گرفتن سند سفر وجود ندارد." با این حال، اشاره کرد که عوامل متعددی در هنگام پردازش درخواست‌های ویزای شینگن نقش دارند.

بهبود عملکرد صدور ویزای شنگن: کاهش تأخیرها و ارائه خدمات بهتر به متقاضیان

کشورهای عضو شنگن به دلیل دریافت تعداد زیادی درخواست ویزا، با تأخیرها و مشکلاتی روبرو شده‌اند. به‌ویژه در دوران تعطیلات، این تأخیرها به‌طور واضح احساس می‌شود. به همین دلیل هیپر اظهار داشته است که کمیسیون از تمام کشورهای عضو خواسته است تا ظرفیت‌های عملیاتی خود را بهبود بخشند.
برخی از کشورهای عضو شنگن اعلام کرده‌اند که سیستم خود را به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرایند درخواست ویزا برای همه به راحتی پیش می رود. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که تعداد کارکنان خود را بسته به تقاضا افزایش می‌دهند تا تمامی درخواست‌ها در زمان معقولی بررسی شوند و تا حد امکان به نیازهای متقاضیان ویزا پاسخ دهند.
این اقدامات هدفمند برای بهبود فرایند درخواست ویزا و کاهش تأخیرها و اختلالات ممکن است نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به متقاضیان داشته باشند.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0