20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

کمک 2.1 میلیون دلاری کبک برای کمک به شرکت ها در استخدام کارگران موقت خارجی

کبک 2.1 میلیون دلار دیگر برای کمک به شرکت­ها در استخدام کارگران موقت خارجی اعلام کرد

استان کبک 2.1 میلیون دلار دیگر برای کمک به کارفرمایانی که به دنبال استخدام نیروی کار موقت خارجی هستند، در نظر دارد. وزیر کار، اشتغال و همبستگی اجتماعی و وزیر مسئول منطقه موریسی، ژان بولت، میزان بودجه را در 16 اکتبر اعلام کردند. همچنین جناب بولت گفت، بودجه اضافی برای پرداخت 50 درصد از هزینه­های استخدامی های مورد نظر، بدون تجاوز از مقدار 1200 دلار، در نظر گرفته می­شود.

کبک با کمبود نیروی کار روبرو است

هزینه های واجد شرایط شامل استخدام نیروی کار ماهر مانند وکلا یا مشاوران مهاجرت است که توسط وزارت مهاجرت،"Francization and Integration" (MIFI) شناخته شده باشند. دولت کبک این اقدام را پاسخی هدفمند به نیاز بیان شده توسط مشاغل خواند و گفت که بودجه اضافی، تعهد قبلی در حدود 20 میلیون دلار برای استخدام ­های بین المللی در ماه آگوست را فراهم می­کند. کبک ایالتی است که با کمبود نیروی کار روبرو است و کاهش اخیر در تعداد ساکنین دائمی که در استان پذیرفته شده ­اند، منجر به افزایش تعداد کارفرمایانی که کارگران موقت خارجی استخدام می­کنند، شده است.

1750 شرکت می توانند طی دو سال آینده از این کمک های مالی بهره مند شوند

 تخمین زده می­شود نزدیک به 1750 شرکت بتوانند طی دو سال آینده از این کمک های مالی بهره مند شوند. بولت در بیانیه­ای گفت: "این اقدام جدید خدمات ارائه شده به شرکت های کبک را که در حال جذب نیروی کار خارجی هستند، بهبود می بخشد. در زمینه کمبود نیروی کار، این حمایت در زمان مناسب انجام می­شود."

کمبود نیروی کار در کبک

این مسئله توسط شورای کارفرمایان کبک (QEC) نیز مطرح شد که از اعلامیه بودجه استقبال کرد. ایو توماس دوروال، رئیس و مدیر اجرایی QEC، در بیانیه مطبوعاتی فرانسه گفت: "اگرچه استخدام بین المللی گزینه ای برای کارفرمایان برای غلبه بر چالش های کمبود نیروی کار است، اما می­تواند پرهزینه و پیچیده باشد. این اقدام اعلام شده امروز، با بودجه 2.1 میلیون دلار، مطمئنا مورد استقبال کارفرمایان قرار خواهد گرفت. برای بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط، انجام فرآیند استخدام بین المللی توسط خود شرکت یا شرکت در یک جلسات دولتی برای جذب کاندیدها در خارج از کشور، کاری بسیار طاقت فرسا است که لزوماً باید به شخص ثالث واگذار شود."

114.215 جایگاه خالی برای شرکت های کبک وجود دارد

براساس آمار سازمان شغلی و دستمزد کانادا، تعداد جایگاه های خالی برای شرکت­های کبک در سه ماهه اول سال 2019 در 114.215 قرار داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال 2018 ، 21.365 (+ 23٪) افزایش داشته است. طی یک سال گذشته، تعداد جایگاه­های شغلی خالی بین 114000 تا 120،000  قرار گرفته است. در سه ماهه اول سال 2019، کبک رتبه دوم در زمینه­ی جایگاه های شغلی خالی در بین استان­ها (3.1٪)، بالاتر از انتاریو (3.0٪) داشت. بریتانیا کلمبیا با 4.4 درصد بالاترین میزان موارد شغلی خالی در کانادا را دارد.

چهار منطقه کبک دارای نرخ رشد در جایگاه های شغلی خالی هستند که در بین 10 منطقه ای که سریعترین رشد در این زمینه را در کانادا دارند، قرار دارند. منطقه موریسی کبک بیشترین میزان رشد را در تعداد جایگاه های شغلی خالی کانادا (89٪ +) و به دنبال آن مناطق Laurentians ، Laval و Chaudière-Appalaches داشته است. منطقه مونترال بیشترین تعداد جایگاه شغلی خالی را در کبک با 38،515 نفر در اختیار داشته است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط