20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

واکسن رایگان کرونا در ارمنستان (مخصوص توریست ها)

با شروع واکسیناسیون کرونا در بسیار در کشورهای جهان، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که هر چه زودتر و بدون نوبت واکسن بزنند تا از خطر بیماری کرونا در امان باشند؛ اما در کشور ارمنستان اوضاع متفاوت است و با اینکه دولت این کشور واکسن های گوناگونی از جمله فایزر، اسپوتنیک، آسترازنکا و سینوفارم خریداری کرده است، مردم ارمنستان تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند. به همین دلیل دولت ارمنستان به صورت عمومی اعلام کرده است که به گردشگران خارجی واکسن رایگان کرونا تزریق می‌کند. پس از اعلام تزریق واکسن رایگان کرونا به توریست های ارمنستان ، موج سفر گردشگران خارجی به ارمنستان افزایش یافته است و برخی این موضوع را راهکار دولت ارمنستان برای درآمدزایی توریستی می‌دانند. در این مقاله قصد داریم به توضیح چگونگی واکسیناسیون رایگان توریست های خارجی در ارمنستان و تور ارمنستان واکسن کرونا بپردازیم. در صورت نیاز به اطلاعات درباره واکسیناسیون کرونا در ترکیه، می‌توانید مقاله تزریق واکسن رایگان کرونا در ترکیه برای ایرانیان را مطالعه کنید.

حامی مهاجر به عنوان یک شرکت معتبر مهاجرتی، ارائه دهنده خدماتی همچون تورهای تفریحی ارمنستان، تور ارمنستان با واکسن رایگان کرونا،  تور ارمنستان سفارت آمریکا و تور انگشت نگاری کانادا در ارمنستان است. در صورت نیاز به خدمات حامی مهاجر در این زمینه ها می‌توانید با شماره 02148406 تماس بگیرید.

ارمنستان به گردشگران واکسن رایگان کرونا تزریق می کند

ارمنستان همانند بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با بیماری کرونا اقدام به خریداری انواع گوناگونی از واکسن های کرونا نموده است. به نقل از خبرگزاری ایندیپندنت، دولت ارمنستان تحت برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی ۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا دریافت کرده است. این کشور همچنین اخیرا ۱۴ هزار دوز واکسن از روسیه و ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا نیز از چین خریداری کرده است. از آنجا که مردم ارمنستان تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند، دولت این کشور تصمیم گرفته است تا به منظور گسترش گردشگری در این کشور، به توریستان خارجی ارمنستان واکسن رایگان کرونا تزریق کند. البته این تصمیم دولت ارمنستان واقعا هم تاثیر گذار بوده است و واکسیناسیون رایگان و بدون نوبت توریست های خارجی در ارمنستان موجب رشد بسیار شدید ورود گردشگران به این کشور شده است.

گردشگران معمولا در تورهای چهار روزه وارد این کشور می‌شوند و پس از گردش مختصر در ارمنستان، پس از تزریق واکسن کرونا از این کشور خارج می‌شوند. به نقل از خبرگزاری ایندیپندت در خیابان مرکزی ایروان یک ایستگاه واکسیناسیون یک مرحله‌ای تحت مدیریت وزارت بهداشت تشکیل شده است. این برنامه رایگان است، نیازی به ثبت نام ندارد و واکسیناسیون بدون نوبت کرونا در ارمنستان تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. با این حال به گفته خبرنگار این رسانه، در محل واکسیناسیون کرونا در ارمنستان بیشتر افراد خارجی و توریست ها حضور دارند و بیشتر گردشگرانی که در آنجا حضور دارند از لهستان، ایران، روسیه و چین به ارمنستان سفر کرده‌اند.

توریست های خارجی پس از زدن واکسن کرونا در ارمنستان، برگه ای مهر شده از وزارت بهداشت این کشور دریافت می‌کنند که در آن زمان نوبت دوم تزریق واکسن کرونا نیز نوشته شده است و توریستان می‌توانند در نوبت دوم نیز به کشور ارمنستان بیایند. از آنجا که برخی کشورها مثل اسپانیا با شرط انجام واکسیناسیون مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند، به زودی پیش بینی می‌شود که کشورهایی همچون کانادا، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی نیز به شرط انجام واکسیناسیون مرزهای خود را به روی گردشگران باز کنند و به همین دلیل اهمیت تزریق واکسن کرونا بالاتر خواهد رفت. بنابراین تمایل ایرانیان برای زدن واکسن بدون نوبت کرونا در ارمنستان افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

بیماری کرونا تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی انسان‌ها داشته است و با دور کردن انسان ها از یکدیگر در سال‌های اخیر شاهد ضربه های سختی به صنعت گردشگری بوده‌ایم. به همین دلیل کشورهایی مانند ارمنستان که بیشترین ضربه در کاهش درآمدهای گردشگری خود متحمل شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند تا به وسیله واکسیناسیون رایگان توریست های خارجی ارمنستان، جاذبه توریستی جدیدی را ایجاد کنند. همین جاذبه جدید باعث شده است که تورهای سفر به ارمنستان پررونق تر از همیشه برگزار شود. امیدواریم که در ماه های پیش رو و با سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در ایران، شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم و زندگی جدید انسان ها پس از کرونا مسلما زیباتر خواهد بود.

حامی مهاجر به عنوان یک شرکت معتبر مهاجرتی، ارائه دهنده خدماتی همچون تورهای تفریحی ارمنستان، تور سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان و تور انگشت نگاری کانادا در ارمنستان است. در صورت نیاز به خدمات حامی مهاجر در این زمینه ها می‌توانید با شماره 02148406 تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا در تور ارمنستان، واکسن فایزر تزریق می شود؟

جواب: خیر در تور ارمنستان، واکسن فایزر تزریق نمی شود و ارمنستان واکسن استرازانکا تزریق می کند. اگر تمایل دارید واکسن فایزر بزنید می توانید در تور ترکیه با واکسن فایزر شرکت کنید. به این ترتیب ارمنستان واکسن استرازانکا و ترکیه واکسن فایزر تزریق می کند که هر دو رایگان هستند و بدون هیچ هزینه ای انجام می شود.

هزینه تور ارمنستان چقدر است؟

جواب : هزینه تور ارمنستان از 6 میلیون و 200 هزار تومان شروع می‌شود و کاملا بستگی به نوع پرواز و نوع هتل شما در ارمنستان دارد.

تور ارمنستان چند روز طول می کشد؟

جواب : تورهای ارمنستان بسته به انتخاب مشتری از 3 روز تا 7 روز قابلیت تنظیم دارند.

تزریق واکسن کرونا به توریست های ارمنستان رایگان است؟

جواب : طبق اعلام خبرگزاری های معتبر و به نقل از دولت ارمنستان، تزریق واکسن کرونا برای توریست های خارجی ارمنستان رایگان است و هزینه ای بابت تزریق واکسن گرفته نمی‌شود.

سفر به ارمنستان نیاز به ویزا دارد ؟

جواب : خیر. سفر به ارمنستان برای ایرانیان نیاز به اخذ ویزا ندارد.

رزرو تور ارمنستان چگونه امکان پذیر است ؟

جواب : در صورت نیاز به ررزرو تور ارمنستان می‌توانید از طریق شماره 02148406 با موسسه حامی مهاجر تماس بگیرید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 4 | کل دیدگاه های تایید شده: 1
ناشناس
سلام،صبح بخیر مرقوم فرموده اید که طبق اعلام خبرگزاری های معتبر و به نقل از دولت ارمنستان، تزریق واکسن کرونا برای توریست های خارجی ارمنستان رایگان است و هزینه ای بابت تزریق واکسن گرفته نمی‌شود. سئوال: آیا تاکنون توریست به ارمنستان جهت تزریق نبرده اید که مطمئن موضوع را مطرح بفرمائید؟ منتظر پاسخ شما هستم. با احترام
کارشناس حامی مهاجر

سلام. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از تجربیات مسافرین با موسسه تماس حاصل فرمایید.