20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

انجمن تجاری کانادا از دولت فدرال خواست تا کمبود نیروی کار را برطرف کند

نرخ موقعیت های شغلی خالی مانده در بخش خصوصی کانادا سطح رکورد بالایی را حفظ می کند و یک سازمان تجاری غیرانتفاعی خواستار احزاب سیاسی در انتخابات فدرال آینده کانادا است تا اقدامات لازم برای رفع کمبود نیروی کار را انجام دهند.

اعلام رسانه ای CFIB در مورد نرخ بیکاری در کانادا

طبق اعلام رسانه ای فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB)، متوسط نرخ خالی ماندن موقعیت شغلی در کانادا برای دوازده ماه متوالی 3.2 درصد بوده است، این بدان معناست که 429،000 مشاغل در بخش خصوصی حداقل چهار ماه در سه ماهه دوم سال 2019 خالی مانده اند -  23000 مورد بیشتر از سه ماهه دوم سال 2018.

در CFIB گزارش آمده است: "اگرچه به نظر می رسد که اقدامات مربوط به جای خالی بالا رفته باشد ، هنوز برخی از بازارهای شغلی کم کار در کانادا وجود دارند که در صورت اصلاح، هنوز هم می تواند نرخ متوسط ملی را بالاتر ببرند".

نرخ شغل، تحت تأثیر چشم اندازهای آینده، اهداف رشد، اندازه مشاغل و ویژگی های شغلی خاص شرکت است.

تد مالت، معاون رئیس جمهور و اقتصاددان ارشد CFIB ، در این گزارش گفت: "ما همچنین شاهد فشار شدید برای افزایش دستمزدها در شرکت هایی هستیم که موقعیت شغلی خالی دارند. در حالی که این میزان از فرصت های شغلی می تواند نشانه ای از رشد اقتصادی باشند، ما نمی خواهیم کمبود نیروی کار مانع موفقیت در کسب و کار شود."

افزایش دست مزد

انتظار می رود که در این سه ماهه گذشته کارفرمایان با حداقل یک جای خالی ، متوسط سطح دستمزد سازمان را تا 2.3 درصد افزایش دهند ، در حالی که کسب و کارهای بدون نیاز شغلی، 1.5 درصد افزایش دستمزد را برنامه ریزی کردند. بخش های جغرافیا و صنعت نیز در تعیین نرخ موقعیت های شغلی خالی، نقش دارند.

موقعیت های شغلی خالی بر اساس استان

نرخ موقعیت های شغلی خالی در بخش خصوصی در بریتیش کلمبیا و کبک بالاترین میزان را دارا بود و 3.9 درصد به آن اختصاص داشت.

برای استان کبک این میزان 116000 موقعیت شغلی خالی است و 74.700 مورد برای استان بریتیش کلمبیا.

نرخ موقعیت های شغلی خالی بریتیش کلمبیا از سال گذشته اندکی بالا رفته است، در حالی که کبک نسبت به سه ماهه اول سال 2019 کاهش جزئی را به ثبت رسانده است.

انتاریو و نیوبرانزویک با میانگین ملی اختلاف داشتند. انتاریو با 3.2 درصد اختلاف داشت، در حالی که میزان افزایش نیوبرانزویک به 3.1 درصد هنوز هم اندکی پایین بود.

نرخ ها در بخش هایی از کشور مانند مانیتوبا روند صعودی دارد که میزان موقعیت شغلی خالی در این سه ماه 2.6 درصد بوده است. این رقم بیانگر 11.500 شغل پر نشده است.

جزیره پرنس ادوارد پس از افزایش 0.2 درصد نسبت به سه ماهه قبلی، اکنون 2.2 درصد است که بیشتر از استان های دیگر است. نرخ موقعیت شغلی خالی در نیوفاند لند و لابرادور تا 2.0 درصد افزایش یافت.

در نوا اسکوشیا درصد نرخ موقعیت شغلی خالی تغییر نکرده است.

نرخ ساسکاچوان و آلبرتا کاهش یافته است. در ساسکاچوان، میزان خالی بودن شغل بخش خصوصی اندکی به 2.1 درصد کاهش یافت و نشان دهنده ی 7،400 شغل پر نشده است. همچنین آلبرتا با کاهش جزئی به 1.9 درصد رسیده است که کمترین میزان در کشور است.

استان

نرخ بیکاری

تغییرات

مشاغل خالی

کبک 3.9% - 116,000
بریتیش کلمبیا 3.9% +0.1% 74,700
انتاریو 3.2% -0.1% 169,900
نیوبرانزویک 3.1% +0.1% 7,400
مانیتوبا 2.6% +0.1% 11,500
نوا اسکوشیا 2.3% - 7,100
جزیره پرنس ادوارد
2.2% +0.2% 1,000
ساسکاچوان 2.1% -0.1% 7,400
نیوفاند لند و لابرادور
2.0% +0.1% 3,000
آلبرتا 1.9% -0.1% 31,300

تغییرات در صنعت

صنعت خدمات شخصی بالاترین نرخ موقعیت های شغلی خالی را با 4.9 درصد حفظ کرد. ساخت و ساز با 4.8 درصد به دنبال آن آمده است و بعد از آن مهمان نوازی با نرخ موقعیت های شغلی خالی 3.7 درصدی همراه بود. سپس كشاورزی، مديريت بنگاه ها، خدمات حرفه ای و خدمات بهداشتي با 3.4 درصد گره خورده است. بخش اطلاعات کمترین نرخ موقعیت شغلی خالی را با 2.1 درصد دارد.

برنامه های مهاجرت کانادا بازارهای کار را پر می کند

تعدادی برنامه برای کمک به کارفرمایان و نیروی کار متخصصی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند در دسترس است.

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری سیستمی است که توسط سازمان مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC) برای انتخاب نامزدهای کلاس اقتصادی برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های زیر استفاده می شود:

  • طبقه ی نیروی کار متخصص فدرال
  • طبقه ی معاملات تجاری متخصص
  • طبقه ی تجربه ی کانادایی

برخی از برنامه های نامزد استان نیز جزئی از سیستم اکسپرس اینتری هستند.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

برنامه آزمایشی نامزدی استان بریتیش کلمبیا، برای استعدادهای فنی خارجی است که می خواهند در استان های غربی کانادا زندگی و کار کنند.

این برنامه در سال 2017 به عنوان پاسخی به تقاضای استان برای استعدادهای فنی راه اندازی شد و تا ژوئن سال 2020 تمدید می شود.

مهاجرت به آتلانتیک کانادا

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک به کارفرمایان در یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا اجازه می دهد تا در مدت زمان نسبتا کمی استعدادهای بین المللی را استخدام کنند. استانهای شرکت کننده شامل نیوبرانزویک، نیوفاند لند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد هستند.

کارفرمایان واجد شرایط می توانند فرایند دریافت ارزیابی بازار کار را انجام ندهند (LMIA)، که برای بیشتر برنامه های دیگر اجازه کار در کانادا لازم است.

LMIA چیست؟

LMIA سندی است که یک کارفرما در کانادا ممکن است برای اثبات این که نیاز به یک کارگر خارجی برای پر کردن شغل دارد، ملزم به تهیه آن داشته باشد. که هیچ کانادایی واجد شرایط به نفع کارگر خارجی رد نشده و اینکه به کارگر خارجی حقوق و مزایایی داده می شود که مطابق با استانداردهای فدرال و استانی باشد.

مهاجرت روستایی و شمالی

مهاجرت روستایی و شمالی آزمایشی نیازهای جوامع روستایی خارج از استان های آتلانتیک و استان کبک را برطرف می کند. جوامعی با جمعیتی کمتر از 50000 نفر که در بیش از 75 کیلومتری یک کلان شهر واقع شده اند، قادر به همکاری با IRCC برای طراحی برنامه های مهاجرتی که نیازهای آنها را پشتیبانی می کند، خواهند بود. دولت کانادا هنوز جزئیاتی درباره نحوه مهاجرت نامزدها از طریق این برنامه اعلام نکرده است.

منیتوبا از قبل دارای سیستم جامعه محور است و ابتکار عمل جامعه محوری موردن (Morden) را که به سیستم اکسپرس اینتری گره خورده است، توسعه داده است.

مهاجرت به کبک

استان کبک سیستم مهاجرتی خاص خود را در خارج از اکسپرس اینتری دارد. داوطلبان علاقه مند به مهاجرت از طریق یک برنامه اقتصادی در کبک می توانند از طریق یکی از راه های زیر درخواست CSQ کنند:

  • برنامه ی نیروی کار متخصص در کبک
  • برنامه ی de l'expérience québécoise (کلاس تجربه ی کبک ، PEQ)
  • برنامه ی سرمایه گذار کبک
  • برنامه ی کارآفرین کبک
  • برنامه ی شخص خود اشتغال کبک

گواهینامه انتخاب کبک

گواهینامه انتخاب کبک (QSC) سندی است که توسط وزارت مهاجرت، تنوع و گنجاندن کبک (MIDI) صادر شده و دارنده را به عنوان کاندیدای موفق برای اسکان در کبک اعلام می کند.

متقاضیان بالقوه برای دریافت QSC باید معیارهای صلاحیت مندرج در هر برنامه را رعایت کنند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط