20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا درباره قصد دوگانه (Dual Intent)

کاهش ریجکتی‌های ویزای کانادا: قانون قصد دوگانه کانادا به‌روزرسانی شد.

روز چهارشنبه، پنجم آوریل 2023 بود که اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد مطابق با بررسی‌های صورت‌گرفته، دولت‌مردان این کشور تغییراتی در قانون قصد دوگانه اعمال کرده‌اند. قصد دوگانه، یعنی شخص نه‌تنها اقداماتی در جهت اخذ اقامت «دائم» کانادا انجام داده، بلکه می‌خواهد مدتی را هم به‌صورت «موقتی» در این سرزمین بگذراند.

گفتنی است تا پیش از این، سختگیری‌های زیادی در خصوص اقدام دوگانه وجود داشت؛ اما بنا بر آخرین دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا، اقدام هم‌زمان برای اخذ اقامت دائم و موقت این کشور قانونی است و هیچ مانعی ندارد.

بنابراین چنانچه فرد برای اخذ اقامت دائم کانادا اقداماتی را انجام داده یا تصمیم این کار را داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را برای ویزای توریستی، کاری یا تحصیلی ثبت کند و بدون مشکل خاصی، مدتی را در این سرزمین سپری کند.

البته این در شرایطی است که افسر مهاجرتی کانادا مطمئن شود او پس از به‌پایان‌رسیدن زمان اقامت موقتش، خاک کانادا را ترک خواهد کرد و در این کشور نخواهد ماند. چرا که اگر جز این باشد، ویزایی برای او صادر نمی‌شود.

ضمنا بر اساس همین دستورالعمل، چنانچه افسر اشتباه کند یا تصمیم‌گیری مغرضانه‌ای داشته باشد، افراد حق اعتراض قانونی به او را خواند داشت و می‌توانند با ارائه دلایل موجه، تصمیم وی را لغو کنند. گفتنی است ارزیابی افسر حول‌محور این موارد صورت می‌گیرد:

  • تعلقات شخص در کشور مبدا که او را وادار می‌کند به سرزمینش بازگردد.
  • مدت‌زمان اقامت او در خاک کانادا
  • هدفش از اقامت موقت
  • میزان تمکن مالی وی
  • اعتبار اسناد و مدارکش
  • سوابق او در زمینه رعایت مقررات اداره مهاجرت کانادا

مورد دیگر این که طبق تصمیمات اداره مهاجرت کانادا، این سازمان با همراهی نهادهای استانی و منطقه‌ای، برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیده تا ساکنان موقت کانادا را به ساکنان دائمی تبدیل کند و کمک‌رسان عده زیادی در این مسیر باشد.

در همین‌زمینه بخوانید:

خبر خوب برای اقامت ایرانیان در کانادا

درخواست جاستین ترودو از مسئولین کانادا، برای صدور راحت‌تر ویزای موقت 

در ضمن شما می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار دنیای مهاجرت، به وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مجموعه حامی مهاجر مراجعه کنید و برای رزرو وقت مشاوره جهت دریافت ویزای موقت کانادا، با شماره 02148000957 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0