20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

درخواست‌های برنامه اکسپرس اینتری کانادا دیگر نیاز به آزمون‌های پزشکی اولیه ندارند!

درخواست‌های برنامه اکسپرس اینتری کانادا دیگر نیاز به آزمون‌های پزشکی اولیه ندارند!

به تازگی، دولت کانادا اعلام کرده است که از تاریخ 1 اکتبر 2023، افرادی که درخواست اکسپرس اینتری (Express Entry) را ارسال می‌کنند، دیگر نیازی به ارائه آزمایش پزشکی اولیه ندارند. به‌جای آن، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از این افراد درخواست می‌کند تا قبل از انجام آزمایش پزشکی، منتظر دستورالعمل‌های مربوطه باشند. 

به دنبال اقامت دائم در کانادا یا درخواست ویزای توریستی کانادا هستید؟

 برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی، با حامی مهاجر تماس بگیرید: 02148406


دستورالعمل‌های IRCC برای افرادی که درخواست اکسپری اینتری را ارسال کرده‌اند و قبلا آزمایش پزشکی مهاجرت را انجام داده‌اند، به‌شرح زیر است:
در صورتی که افراد قبلا آزمایش پزشکی مهاجرت را انجام داده‌اند، سازمان IRCC از آنها درخواست می‌کند نسخه‌ای از آزمایش پزشکی را در فیلد آپلود موجود برای آزمایش‌های پزشکی مهاجرت (IMEs) قرار دهند. این اطلاعات ممکن است برای درخواست‌های مختلف مهاجرتی، مانند درخواست مجوز کار یا تحصیل، لازم باشد تا از وضعیت پزشکی متقاضیان اطمینان حاصل شود.
همچنین IRCC اعلام می‌کند اگر شما به‌عنوان مهاجر در کانادا زندگی می‌کنید و قبلا آزمون پزشکی مهاجرتی انجام داده‌اید، در موارد برخی از درخواست‌های اقامت دائم، احتمالا نیازی به انجام مجدد آزمون پزشکی ندارید. 
با این حال، شما باید اسنادی را که از پزشک پانل دریافت کرده‌اید، ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • برگه اطلاعات چاپ شده (information print out sheet)
  • فرم گزارش پزشکی اولیه (IMM 1017B)

همچنین IRCC از شما درخواست می‌کند یک نسخه از این اسناد یا شماره IME خود (که به عنوان شماره شناسایی پزشکی منحصر به فرد شما نیز خوانده می‌شود) از معاینه پزشکی قبلی خود را وقتی درخواست اقامت دائم خود را بصورت آنلاین ارسال می‌کنید، ارائه دهید.
اگر IRCC نتواند از نتایج آزمون قبلی شما استفاده کند، پس از ارسال درخواست اقامت دائم خود، به شما دستورالعمل‌هایی برای انجام آزمون پزشکی جدید ارسال خواهد کرد. . این ممکن است به این دلیل باشد که نتایج آزمایش پزشکی قبلی شما منقضی شده باشند یا تغییراتی در وضعیت سلامتی شما رخ داده باشد. بنابراین، شما باید پس از ارسال درخواست آنلاین، دستورالعمل‌های رسمی ارسال شده توسط IRCC را دنبال کنید و آزمایش پزشکی جدید را انجام دهید.

معاینات پزشکی برای متقاضیان اکسپرس اینتری

دستورالعمل‌های IRCC برای متقاضیان اکسپرس اینتری که هرگز IME را انجام نداده‌اند

اگر شما از طریق برنامه اکسپرس اِنتری برای مهاجرت به کانادا درخواست می‌دهید و آزمایش پزشکی مهاجرتی را انجام نداده‌اید، IRCC از شما درخواست می‌کند:

  • در هنگام ارسال درخواست خود، یک سند خالی (بدون اطلاعات) را در در فیلد آپلود مخصوص سازنده پروفایل اکسپرس اِنتری (Express Entry Profile Builder) بارگذاری کنید.
  • منتظر بمانید تا IRCC دستورالعمل‌های بیشتری را درباره زمان انجام آزمایش پزشکی به شما ارسال کند. در این دستورالعمل‌ها، IRCC به شما می‌گوید که آزمایش پزشکی را چه زمانی و چگونه انجام دهید.

اگر IRCC تصمیم بگیرد که وضعیت پزشکی شما غیرقابل قبول است، درخواست شما برای اقامت دائم در کانادا رد خواهد شد. این به معنای این است که IRCC تشخیص داده است که وضعیت سلامتی متقاضی، خطری برای سلامت عمومی یا ایمنی کانادا است یا باعث فشار زیادی بر سیستم بهداشتی یا خدمات اجتماعی کانادا می‌شود.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0