20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ایتالیا از فرانسه و اسپانیا هم جلو زد!

ایتالیا دومین مقصد گردشگری در سال 2023

به گزارش وزارت گردشگری ایتالیا، این کشور به عنوان دومین مقصد برتر گردشگری در سال 2023 معرفی شده است. این اعلامیه بر اساس آمار موجود نشان می‌دهد که 39 درصد از امکانات اقامتی در پلتفرم‌های ایتالیا رزرو شده است. این عدد در مقایسه با فرانسه و اسپانیا که به ترتیب 14 و 2 درصد افزایش را ثبت کرده‌اند، بسیار بالاتر است. همچنین رزرو خطوط هوایی در نیمه اول آگوست نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش یافته است و افزایش بین المللی نیز به 22 درصد رسیده است.

محبوب ترین مقاصد ایتالیا در تابستان امسال، استراحتگاه های ساحلی بودند که 43 درصد از رزروها را به خود اختصاص دادند و همچنین در مقایسه با میانگین کشورهای رقیب مانند یونان، اسپانیا و فرانسه، 31 درصد اقتصادی‌تر هستند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان صدها ساحل با پرچم آبی، Puglia به عنوان محبوب‌ترین مقصد در گوگل شناخته شده است. همچنین علاقه به Liguria نیز قابل توجه بوده و جستجوها نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است. همین روند برای برخی از شهرهای Puglia و Sardinia مشاهده شد.

درباره این موضوع، وزیر گردشگری ایتالیا، دانیلا سانتانچه، اظهار داشت: " ما از کاهش صحبت نمی‌کنیم، اما از موفقیت گردشگری هم صحبت نمی‌کنیم. می‌توانیم دوباره در مورد گردشگری صحبت کنیم و برای اقدامات آینده برنامه‌ریزی کنیم. در واقع، این اولین سال بدون محدودیت‌های همه‌گیری ویروس است. از این رو، می‌توانیم  بگوییم که از سال صفر صحبت می‌کنیم. ماه ژوئن بالاتر از حد انتظار بود اما ماه اوت نسبتا کم‌تر بود که باید علت آن را بررسی کنیم و به دنبال حل آن باشیم."
وی همچنین اشاره کرد که گردشگری در سال 2023 از برخی جنبه ها با چالش مواجه شده است. به فجایع زیست محیطی ایتالیا مانند سیل در ماه مه و آتش سوزی در اواخر جولای و اوایل آگوست اشاره کرد که بر نرخ رزرو تأثیر گذاشت. علاوه براین، به افزایش قیمت‌ها نیز اشاره کرد که این امر قابل درک است.
دانیلا سانتانچه همچنین می‌گوید که سال 2023 نشانگر سالی است که نشانه‌های مفیدی از تأثیر گردشگری بر آینده را نشان می‌دهد. با این‌که یونان در این تابستان مقصد اول گردشگری بود و رقبای خود را در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه شکست داد و همچنین، پاریس که به عنوان یکی از بهترین مقاصد تاریخی برای بازدیدکنندگان عاشق شناخته می‌شود؛ اما این آمار، نشان دهنده پیشرفت بیشتر ایتالیا در آینده است.
 

بیشتر بخوانید: روش اخذ ویزای شینگن

برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار مهم در زمینه مهاجرت، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی موسسه حامی مهاجر را دنبال کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در زمینه دریافت ویزا و مهاجرت، از طریق شماره 02148000957 با ما تماس بگیرید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0