20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

افزایش اقامت توریستی در آلمان

به نقل از سایت شنگن ویزا اینفو، اقامت توریستی در کشور آلمان در مهرماه امسال (2022) نسبت به مهرماه سال قبل 2.7 درصد افزایش یافت. این داده توسط اداره آمار فدرال کشور آلمان اعلام شده است.

در کل تعداد اقامت شبانه‌ای که در اکتبر سال 2022 (اوایل مهر تا اوایل آذر) ثبت شده است، نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از 43.2 میلیون به 44.3 میلیون رسیده است. البته این تعداد هنوز به آمار قبل از کرونا برنگشته است، اما آمار اقامت در اکتبر دو سال 2022 و 2021 از تعداد اقامت در اکتبر سال 2020 به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است.

در جدول زیر تعداد اقامت‌های ثبت شده در ماه اکتبر را در سه سال 2020، 2021 و 2022 مشاهده می‌کنید.

تاریخ

تعداد اقامت شبانه ثبت شده

اکتبر 2020

33.2 میلیون

اکتبر 2021

43.2 میلیون

اکتبر 2022

44.2 میلیون

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره آمار فدرال کشور آلمان، تعداد اقامت توسط توریست‌های خارجی در بین تعداد اقامت‌های شبانه ثبت شده، افزایش شدیدی پیدا کرده و حدود 76 درصد بوده است.

همچنین به نقل از سایت شنگن ویزا اینفو، اعلام شده است که 5 شهر محبوب در آلمان برای توریست‌ها در زمستان، برلین، گارمیش، نورمبرگ، بادن-بادن و آخِن است.

همانطور که می‌دانید، منطقه شنگن به 27 کشور اروپایی (26 کشور + کرواسی که در یکم ژانویه 2023 به لیست کشورهای حوزه شینگن اضافه می‌شود) گفته می‌شود که در بدو ورود به این کشورها قانون کنترل گذرنامه یا پاسپورت برای شهروندان و دارندگان ویزای شنگن اعمال نمی‌شود. البته کنترل پاسپورت برای دارندگان ویزای شنگن بستگی به نوع ویزای شینگن و محدودیت احتمالی برای یک شخص بستگی دارد. اما در کل مشکلی از بابت کنترل‎‌های مرزی در سفر بین کشورهای منطقه شنگن وجود ندارد.

کشور آلمان در لیست 10 کشور پربازدید در جهان بوده و جزء کشورهای منطقه شنگن است. بنابراین جهت دریافت ویزای توریستی آلمان باید برای ویزای شنگن آلمان اقدام کنید. آلمان اجازه ورود برای مقاصد گردشگری و کوتاه‌مدت را به اتباع 62 کشور (خارج از منطقه شنگن) می‌دهد، از جمله کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، آرژانتین، مالزی و ...

از طرف دیگر بقیه کشورها در جهان مثل ایران، ارمنستان، یمن و روسیه برای سفر به آلمان به ویزای شنگن آلمان نیاز دارند.

ویزای توریستی برای کشورهایی که جهت ورود به کشور آلمان نیاز به ویزای شنگن دارند، دارای اعتبار 90 روزه در مدت 180 روز (6 ماه) در آلمان و تمامی کشورهای حوزه شینگن است. ویزای توریستی آلمان برای مقاصد گردشگری و تجارت بوده و نمیتوان در این مدت در سازمانی در آلمان استخدام و شاغل شد.

کدام کشورها عضو منطقه شنگن هستند؟

اتریش

یونان

هلند

بلژیک

مجارستان

نروژ

کرواسی (از سال 2023)

ایسلند

لهستان

جمهوری چک

ایتالیا

پرتغال

دانمارک

لتونی (لاتویا)

اسلواکی

استونی

لیختن اشتاین

اسلوونی

فنلاند

لیتوانی

اسپانیا

فرانسه

لوکزامبورگ

سوئد

آلمان

مالت

سوئیس

موسسه حامی مهاجر، شرکت مهاجرتی متخصص و با تجربه در زمینه انواع خدمات ویزا، مانند اخذ ویزای شنگن و ویزای توریستی آلمان، انواع ویزای آمریکا و ویزای کانادا بوده و در صورتی که درباره ویزای شنگن آلمان نیاز به اطلاعات و مشاوره دارید، با شماره 02148000957 با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 1
داود رستم خانی
سلام. وقتتون بخیر.بنده یه راهنمایی درمورد ویزای شینگن توریستی میخاستم. واینکه ایا میشه ویزای توریستی بیستراز ۶ماه گرفت یانه؟
کارشناس حامی مهاجر

سلام. وقت بخیر مخاطب عزیز. مشاوره ویزای شنگن و تعیین شانس ویزا شدن، در موسسه حامی مهاجر کاملا رایگان است. لطفا با شماره 02149078 تماس بگیرید. کارشناسان حامی مهاجر شما را راهنمایی خواهند کرد.