20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مسافران ونیز از این پس هزینه‌ ورودی پرداخت می‌کنند!

ونیز به عنوان اولین شهر با هزینه‌ ورودی برای گردشگران اعلام شد!

لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز، تایید کرد که مقامات ونیز قصد دارند از بهار سال ۲۰۲۴ شروع به اجرای برنامه‌ای بکنند که شامل اعمال هزینه ۵ یورویی برای بازدیدکنندگان خارجی که قصد ورود به این شهر را دارند می‌شود.
گزارش SchengenVisaInfo.com نشان می‌دهد که برنامه‌هایی برای اعمال چنین محدودیت‌هایی از سال ۲۰۱۹ در ونیز به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش تعداد گردشگرانی که هر ساله به این شهر می‌روند، مورد بحث قرار گرفته است. 
با این حال، بروگنارو اعلام کرده است که این اقدام یک حرکت دائمی نیست و پس از انجام یک آزمایش ۳۰ روزه، مقامات نتایج را ارزیابی خواهند کرد و تصمیم‌گیری درباره این برنامه خواهند داشت.
به گزارش CNN، مقامات ونیز روزهایی را برای اجرای این برنامه انتخاب می‌کنند که پیش‌بینی می‌کنند شلوغ‌ترین باشد. به عنوان مثال تعطیلات آخر هفته و زمان برگزاری کارناوال‌ها. 

چه کسانی باید هزینه ورودی ونیز را پرداخت کنند؟

قوانین جدید حاکی از آن است که تمام مسافرانی که سفر یک روزه به ونیز دارند، در صورت داشتن سن 14 یا بیشتر، مشمول پرداخت هزینه 5 یورو خواهند بود. 
با توجه به اطلاعات ارائه شده، در قوانین جدید اعمال شده در ونیز، برخی معافیت‌ها از پرداخت هزینه ورودی وجود دارد. افراد محلی، مسافران و افرادی که در ونیز خانه دارند و مالیات ملک را پرداخت کرده‌اند، بازدیدکنندگانی که یک شب در این شهر می‌مانند و کسانی که برای شرکت در رویدادهای ورزشی آمده‌اند، از این هزینه ورود معاف خواهند شد.
هزینه ورودی ونیز، ابتدا 10 یورو پیشنهاد شده بود که سپس به 5 یورو کاهش یافت. سیمون ونتورینی، مشاور گردشگری شهر، طی بیانیه‌ای گفت که تغییرات پس از در نظر گرفتن پیشنهادات شهروندان و شورای مخالفان صورت گرفته است.

آگاهی داشتن از ضرورت ایجاد یک تعادل جدید بین حقوق و نیازهای کسانی که در ونیز زندگی، کار و تحصیل می‌کنند و مسافرانی که از این شهر بازدید می‌کنند، بسیار مهم است. این موضوع ما را به عنوان پیشتازان جهانی معرفی می‌کند.

سیمون ونتورینی

با ارائه تغییرات جدید، ونیز اولین شهری در جهان خواهد بود که از بازدیدکنندگان روزانه هزینه دریافت می‌کند.
پیش از این نیز، روزنامه ایتالیایی Il Gazzettino گزارش داده بود که میراث جهانی یونسکو هشدار داده است که احتمال قرارگرفتن ونیز جزء مکان‌های در معرض خطر، به‌دلیل گردشگری انبوه و در نتیجه بالا آمدن سطح دریاها ناشی از تغییرات آب و هوایی وجود دارد. 
همین منبع گفت که مقامات ایتالیایی نیز به دلیل کوتاهی در حفاظت از شهر و تالاب‌های اطراف، مورد انتقاد قرار گرفتند. ماسیمو کاچیاری، شهردار سابق ونیز، در پاسخ به چنین اظهاراتی، یونسکو را «یکی از گران‌ترین و بی‌استفاده‌ترین اجساد روی زمین» می‌داند.
ایتالیا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در اروپا شناخته می‌شود. آمار اعلام شده توسط وزارت گردشگری ایتالیا نشان می‌دهد که ایتالیا در سال 2023 پس از رزرو 39 درصدی امکانات اقامتی در پلتفرم‌های آنلاین، دومین مقصد پرطرفدار در اروپا است. این درصد، افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد و ایتالیا موفق شده است تا رقابتی قوی با کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا که در کل 14 درصد رشد را ثبت کرده‌اند، داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به اروپا و دریافت ویزای شینگن، مقاله راهنمای کامل ویزای شینگن را بخوانید.
 
دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0