20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ساخت خانه های اجاره ای جدید در کانادا آغاز شد.

کانادا خانه های بیشتری برای مهاجران می‌سازد!

تقریبا یک هفتۀ پیش بود که در آخرین جلسۀ بررسی بحران مسکن، وزارت دارایی کانادا از طرح جدید این نهاد برای برای رفع مشکل مسکن پرده‌برداری کرد. به‌نقل از کریستیانا فریلند (معاون نخست‌وزیر کانادا) و عارف ویرانی (وزیر دادگستری کانادا)، طبق آخرین توافقات صورت‌گرفته، بودجه‌ای حدودا 1.2 میلیارددلاری به ساخت خانه‌های اجاره‌ای جدید در تورنتو اختصاص یافته که منجر به ساخت 2644 خانۀ جدید خواهد شد.

لازم‌به‌ذکر است شهر تورنتو که در دل ایالت انتاریو واقع شده، مقصد اصلی مهاجران کاناداست؛ بنابراین توجه به موضوع مسکن در این ایالت، نشان‌دهندۀ نگاه ویژۀ کانادا در جهت تسهیل شرایط زندگی مهاجران است. گفتنی‌ست در همین راستا، دولت‌مردان کانادایی راهکارهای دیگری را نیز جهت رفع مشکل مسکن طرح‌ریزی کرده‌اند.

از جمله آنکه در تاریخ یکم نوامبر 2023، مسئولین ایالت انتاریو اعلام کردند مالیات هماهنگ استانی یا همان HTS را بر روی مسکن‌های تازه‌ساخت اجاره‌ای نادیده می‌گیرند؛ مثل آپارتمان‌ها، خانه‌های دانشجویی و اقامتگاه‌های سالمندان که با اهداف طولانی‌مدت ساخته شده‌اند؛

البته برای بهره‌مندی از این تخفیف مالیاتی، طرح عملیاتی این سازه‌ها باید در بازۀ سپتامبر 2023 تا دسامبر 2035 ارائه و تکمیل شود. در غیر این صورت، امکان استفاده از این تخفیف میسر نخواهد بود.

ضمنا جدا از این مورد، دولت فدرال کانادا راهکارهای دیگری را نیز برای بهبود وضعیت مسکن ارائه کرده که از این قرارند:

  • وضع قانون مسکن مقرون‌به‌صرفه که مالیات ویژۀ کالاها و خدمات را بر روی مسکن‌های اجاره‌ای اعمال نمی‌کند؛
  • تامین بودجۀ 1.5میلایارددلاری جهت ساخت 5200 واحد مسکونی برای افرادی که نیاز مبرم به مسکن دارند؛
  • درنظرگرفتن صندوق مالی 4میلیارددلاری جهت شتاب‌دادن به ساخت‌وساز مسکن؛
  • طرح‌ریزی برنامه‌ای جهت پرداخت کمک‌هزینۀ 500دلاری به مستاجران کم‌درآمد.

این تغییرات چه سودی برای مهاجران کانادا دارد؟

با بررسی مجموع نکات گفته‌شده، این حقیقت نمایان می‌شود که سرمداران دولت کانادا به موضوع حضور مهاجران در این سرزمین توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند؛ به‌ویژه که پیش‌تر نیز خبری مبنی بر لغو قانون تجربه کار کانادایی در انتاریو اعلام شد.

لذا در راستای همین بازنگری‌های اساسی، مسئولین کانادایی تصمیم گرفته‌اند دسترسی ساده به مسکن را برای تمامی تازه‌واردان فراهم کنند؛ یعنی از دانشجویان بین‌المللی گرفته تا کارکنان خارجی این سرزمین، باید بتوانند مدت‌زمان حضور خود را در سرپناهی امن سپری کنند؛

به‌ویژه که دسترسی ساده به مسکن، یکی از ارکان مهم تشکیل زندگی‌ست و می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری اقتصادی‌فرهنگی کانادا بشود. به همین خاطر نه‌تنها در انتاریو، که در سرتاسر کانادا تلاش‌هایی جهت رفع این بحران صورت گرفته است.

شما می‌توانید برای مطالعۀ آخرین اخبار دنیای مهاجرت، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مجموعه حامی مهاجر را دنبال کنید. ضمنا برای دریافت وقت مشاوره جهت اخذ ویزای کانادا، شمارۀ 02148000957 در دسترس است. در صورت نیاز تماس بگیرید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0