20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

نتایج اولیه انتخابات2021 کانادا؛ پیروزی مجدد لیبرال‌ها

به گزارش خبرگزاری‌ها معتبر کانادا، حزب لیبرال در سومین دوره پیاپی انتخابات کانادا تا کنون پیروز میدان است. کانادایی‌ها در انتخابات پارلمانی کانادا در روز دوشنبه به حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو رأی داده‌اند اما این آرا تا قبل از اعلام نتیجه نهایی رأی‌گیری، تضمین‌کننده اکثریت حزب حاکم در مجلس نیست.

این گونه که رسانه‌های کانادا بر اساس نتایج شمارش اولیه آراء اعلام کرده‌اند، حزب جاستین ترودو پیروز نهایی این انتخابات است اما ظاهرا تلاش ترودو برای به دست آوردن اکثریت کرسی‌های پارلمان با شکست روبرو شده است. بدین ترتیب دولت بعدی کانادا توسط حزب لیبرال تشکل خواهد شد و جاستین ترودو پس از یک رقابت سخت و تنگاتنگ برای سومین دوره متوالی ریاست دولت را در دست خواهد گرفت.

جاستین ترودو دوشنبه شب به همراه همسر و فرزندانش برای رأی دادن، به پای صندوق آمد و پس از خروج از حوزه رای‌گیری در مونترال در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فرانسه داشت بیان کرد: «ما کارزار بسیاری سختی را پشت سر گذاشتیم و کانادایی‌ها انتخاب مهمی را انجام خواهند داد». وی در آخرین روزهای رقابت انتخاباتی از مردم کانادا درخواست کرده بود که با مشارکت در انتخابات «رأی استراتژیک» خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

جاستین مورفی، خبرنگان بی بی سی در کانادا می‌گوید با وجود پیروزی حزب لیبرال در انتخابات، دفتر مرکزی این حزب در شهر کبک خالی از هیاهوی انتخاباتی است و علت آن این است که هواداران و رای‌دهندگان به دلیل وجود محدودیت‌های کرونا بنا نیست که جشن پیروزی برگزار کنند اما قرار است حدود ساعت 12:30 بامداد روز سه‌شنبه، جاستین ترودو برای سخنرانی به این محل وارد شود و سخنرانی داشته باشد.

ارین اوتول، رهبر حزب محافظه کار و رقیب اصلی جاستین ترودو نیز شکست خود را در انتخابات سراسری کانادا پذیرفت و در سخنرانی خود در ستاد انتخابی گفت: «من با ترودو صحبت کردم و به خاطر پیروزی در این رقابت انتخابی به او تبریک گفتم».

اگر حزب منتخب 170 کرسی از 228 کرسی پارلمان کانادا را به دست آورد، دولت را قادر می‌سازد که بدون نیاز به حمایت احزاب مختلف دیگر، کشور را اداره کند. اما شواهد اینگونه نشان می‌دهد که جاستین ترودو نتوانسته اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد و مجبور خواهد بود یک ائتلاف با حزب اقلیت تشکیل دهد. در انتخابات سال 2019 لیبرال‌ها با 157 کرسی و 33.1 درصد از آرای عمومی برنده شدند و این در حالی بود که محافظه‌کاران 34.3 درصد از آرای عمومی را کسب کردند اما فقط 121 کرسی را به دست آوردند.

نتیجه انتخابات باید منجر به تغییرات عمده سیاست برای برنامه مهاجرتی به کانادا در سال‌های آینده شود. بدین ترتیب باید منتظر ادامه برنامه مهاجرت لیبرال‌ها که از سال 2015 آغاز شده است باشیم. لیبرال‌ها در وعده‌های خود برای اقامت دائم کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی از طریق سیستم اکسپرس اینتری خبر داده بودند.

برای دریافت آخرین اخبار مهاجرتی می‌توانید پیج حامی مهاجر را در اینستاگرام دنبال کنید. همچین برای دریافت خدماتی مثل ویزای تحصیلی کانادا، ویزای توریستی کانادا و مشاوره اکسپرس اینتری می‌توانید با کارشناسان موسسه حامی مهاجر با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط