20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

تصمیم کانادا مبنی بر افزایش تنوع پذیرش دانشجویان بین ‌المللی

پرده‌ برداری دولت فدرال از استراتژی آموزش بین‌ المللی پنج ساله

استراتژی پنج ساله‌ جدید بین ‌المللی کانادا خواستار تنوع، ابداع و پیوند‌های جهانی بیشتر شد. استراتژی دولت فدرال که این هفته منتشر شد، حضور پررنگ دانشجویان بین‌ المللی را مغتنم می ‌شمارد و خاطر نشان می‌کند که 570000 خارجی دارنده مجوز تحصیلات از ابتدای سال 2019 بیش از 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده اند.

هدف کلیدی استراتژی جدید 148میلیون دلاری کانادا، افزایش تنوع کشورها برای پذیرش دانشجویان بین المللی است. کانادا برای تنوع دادن به نیروهای جدید در این حوزه مبلغی معادل 30 میلیون دلار را متعهد شده است.

بیش از50% دانشجویان بین المللی کانادا، از چین و هند هستند

بیش از50% دانشجویان بین المللی کانادا، از چین و هند هستند و در شهرهای بزرگی مثل کلگری، تورنتو و ونکوور متمرکز شده اند. تلاش های گسترده تجدید نیرو در این استراتژی، کشورهایی مثل مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اوکراین را مورد هدف خود قرار خواهد داد.

همچنین این استراتژی قصد دارد به مکان هایی که دانشجویان بین المللی در آن تحصیل می ‌کنند تنوع بخشد تا استعدادهای خارجی را به محل هایی ببرد که معمولاً مهاجران کمتری نسبت به مراکز بزرگ شهری دریافت می کنند. کانادا دانشگاه‌ های مشهوری مثل مک گیل (McGill) در مونترال و دانشگاه‌ های تورنتو را در خود دارد که در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب هستند. دانشگاه ‌های کوچک تری مانند لتبریج (Lethbridge)، آلبرتا (Alberta)، تامپسون ریورز (Thompson Rivers University) در کملوپس هم ممکن است برای آنان که به دنبال تجربه ‌ای صمیمانه تر بعد از مقطع متوسطه هستند، گزینه‌ های جذابی باشد.

سخنان جیمز کار (James Carr)، وزیر تجارت بین الملل

جیمز کار (James Carr)، وزیر تجارت بین الملل، اذعان داشت که دانشجویان بین المللی موجب تشویق نوآوری و توسعه پیوند میان فرهنگ ها می‌شوند. همچنین جیمز کار طی بیانیه ‌ای اعلام کرد که اگر دانشجویان خارجی قصد مهاجرت به کانادا داشته باشند، با این کار در موفقیت‌ های اقتصادی آن همکاری کرده اند. کسانی هم که تصمیم می گیرند به کشورهای خود بازگردند، به سفیران مادام العمر کانادا و ارزش های آن تبدیل می شوند.

از دیگر مولفه های استراتژی آموزش بین المللی کانادا، سرمایه گذاری حدود 100 میلیون دلاری آن برای کانادایی های مشغول به تحصیل در خارج از کشور، با تمرکز بر گروه هایی که قبلاً از چنین فرصت هایی محروم شده اند مثل افراد بومی، کم درآمد و افراد ناتوان است.

سخنان احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا طی بیانیه ای از استراتژی آموزش بین الملل گفت، "دانشجویان بین المللی اغلب کاندید های مناسبی برای اقامت دائم کانادا هستند." همچنین بیان کرد که این استراتژی بر مبنای ویژگی هایی طراحی شده که کانادا را به مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. ویژگی‌هایی مثل مدارس و برنامه‌ های مطالعاتی قدرتمند که هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی هستند، جوامع متنوع و پذیرا، سطح کیفی بالای زندگی و فرصت‌هایی برای شروع مشاغل مختلف و پیگیری اقامت دائم از این جمله ‌اند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط