20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

رکورد جدید گردشگران اسپانیا در ماه july

رکورد جدید گردشگران اسپانیا در ماه july

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط موسسه ملی آمار (INE)، اسپانیا در ماه جولای برای اولین بار از 10.01 میلیون بازدیدکننده استقبال کرد. به گزارش SchengenVisaInfo.com، این رقم نسبت به دوره مشابه در سال 2022، 11.4 درصد افزایش داشته است. همچنین، نرخ رشد در مقایسه به سال 2019 نیز به 2.6 درصد رسیده است.

هزینه‌های گردشگری در ماه july

هزینه‌های گردشگری در ماه جولای سال جاری، 13853 میلیون یورو بود. این رقم نسبت به ماه مشابه در سال قبل 16.4 درصد افزایش داشته و نسبت به سال 2019 نیز 16 درصد رشد داشته است.
بر اساس داده های INE، طی هفت ماهه اول سال جاری، اسپانیا با 20.9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از 47.6 میلیون نفر استقبال کرده است. در همان زمان، کل هزینه بازدیدکنندگان به 59864 میلیون یورو رسید که نشان‌دهنده رشد 25.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش حتی 14.7 درصدی نسبت به سال 2019 است.

هکتور گومز، وزیر صنعت بازرگانی و گردشگری، اظهار داشت: "برای اولین بار، در ماه جولای توانستیم بیش از 10 میلیون مسافر داشته باشیم. همچنین سطوح فوق‌العاده هزینه‌های گردشگری نشان می‌دهد که اسپانیا پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد با کیفیت، جذاب و پایدار در سطح جهان را دارد."
با توجه به اطلاعات بیشتر از ONE، در جولای 2023، میانگین هزینه برای هر گردشگر در اسپانیا به 1367 یورو رسیده است. این عدد نشان می‌دهد که هزینه‌ها در مقایسه با سال گذشته، با یک افزایش قابل توجه 4.4 درصدی روبرو بوده است.

همچنین بخوانید: خبر پرتکرارترین مقصدهای مسافرتی

گردشگران از کدام کشورها بودند؟

در همین دوره، بریتانیا با دو میلیون گردشگر که 20 درصد از کل ورودی‌ها را به خود اختصاص داده است، به عنوان مبدأ اصلی برای گردشگرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند، ظاهر شده است. این عدد نشان می‌دهد که تعداد گردشگران بریتانیایی با افزایش 7 درصدی نسبت به جولای 2022، رشد کرده است.
فرانسه و آلمان به عنوان کمک‌کنندگان اصلی بعدی به صنعت گردشگری اسپانیا در این دوره شناخته شده‌اند. فرانسه با داشتن 1.6 میلیون گردشگر، با رشد سالانه 11 درصدی، نقش مهمی را ایفا کرده است. همچنین، آلمان با بیش از یک میلیون بازدیدکننده، که نشان دهنده یک افزایش 4.8 درصدی است، در این رتبه بندی حضور دارد.

رشد قابل توجه سال به سال در ورود گردشگران از سایر کشورها نیز مشاهده شده است. به‌عنوان مثال، افزایش 28.9 درصدی از ایالات متحده، افزایش 18.5 درصدی از پرتغال و افزایش 17.8 درصدی از ایتالیا.

مناطقی از اسپانیا که بیشترین گردشگر را دارند

با توجه به این داده‌ها، در هفت ماهه اول سال 2023، منطقه‌هایی در اسپانیا وجود داشته که بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب کرده‌اند. کاتالونیا با نزدیک به 10.2 میلیون بازدیدکننده و افزایش 27 درصدی نسبت به سال گذشته، از این نظر رتبه برتر را به خود اختصاص داده است. این نشانگر است که کاتالونیا جذابیت بالایی را برای گردشگران داشته و توانسته است جذابیت خود را در مقایسه با سال گذشته افزایش دهد.

بعد از کاتالونیا، جزایر بالئاریک با تقریباً 8.1 میلیون گردشگر، که نشان دهنده افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته است، مقصد بعدی محبوب در اسپانیا بودند. در عین حال، جزایر قناری نیز با نزدیک به 7.9 میلیون بازدیدکننده و افزایش 16.3 درصدی، جذابیت خود را افزایش داده و جایگاه مهمی در ترتیب رتبه‌بندی گردشگران دارند. همچنین بریتانیا و آلمان به عنوان کشورهای پیشرو برای اقامت گردشگرانی که به جزایر بالئاریک سفر می‌کنند، شناخته شده‌اند. بریتانیا با 26.2 درصد و آلمان با 25.1 درصد از کل تعداد گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین، کاتالونیا با افزایش 16.2 درصدی در ورود گردشگران در ماه july، بیش از 2.3 میلیون بازدیدکننده را جذب کرده و 21 درصد از گردشگران فرانسه و 11.1 درصد از گردشگران بریتانیا را به خود جلب کرده است.

اندلس به عنوان سومین مقصد محبوب در ماه جولای، پذیرای بیش از 1.3 میلیون گردشگر بود که نشان دهنده افزایش سالانه 20.1 درصدی است. طبق ارقام INE، بریتانیا با 22.5 درصد از کل کشورهای مبدأ اصلی برای گردشگران به اسپانیا بوده است. پس از بریتانیا، کشورهای شمال اروپا با 12.4 درصد قرار دارند.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0