20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اکسپرس اینتری؛ کانادا برای 635 متقاضی pnp دعوتنامه فرستاد

محبوب‌ترین برنامه مهاجرت به کانادا، برنامه Express Entry است که در سه دسته کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه معاملات ماهر فدرال تقسیم بندی می‌شود. نامزدهای PNP در استخر اکسپرس اینتری بررسی می‌شوند تا ببیند واجد شرایط این برنامه هستند یا خیر. سپس برای نامزدی از یک استان درخواست می‌کنند و آن را دریافت می‌کنند.

اکسپرس اینتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، یعنی سیستم رتبه‌بندی جامعه (CRS) برای رتبه‌بندی مشخصات نامزدها استفاده می‌کند و نامزدهای که رتبه و امتیاز بیشتری را به دست آورند، دعوتنامه (ITA) دریافت می‌کنند و سپس می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

کانادا در حال حاضر 17 قرعه‌کشی اکسپرس اینتری را فقط برای نامزدهای PNP از ابتدای سال 2021 برگزار کرده است که آخرین قرعه‌کشی در 1 سپتامبر 2021 توسط IRCC انجام شد. در این قرعه‌کشی 635 نامزد برنامه استانی (PNP) در سیستم اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم دعوت شده‌اند. داوطلبان دعوت شده 60 روز برای درخواست اقامت دائم فرصت دارند.

حداقل امتیاز دریافت شده در این دوره انتخابی (Draw) 764 بوده است زیرا همه نامزدهای استانی شرکت کننده دارای امتیاز 600 در اکسپرس اینتری بودند. حداکثر امتیازهایی که شخص می‌تواند دریافت کند 1200 است. در حال حاضر که در اواخر تابستان 2021 هستیم، بر خلاف سال گذشته و در دوران همه گیری کرونا، مرکز IRCC تا کنون فقط از نامزدهای PNP و نامزدهای Class Experience Canada (CEC) دعوت کرده است. اگرچه IRCC در حال نهایی کردن درخواست‌ها برای نامزدهای CEC است که در ماه ژانویه درخواست داده‌اند، اما نامزدهای سایر برنامه های اکسپرس اینتری ممکن است با تاخیر مواجه شوند.

صفحه IRCC اعلام کرده است که با توجه به ظرفیت محدود برای پردازش برنامه‌های کاربردی، از 26 مارس نوار درصد پیشرفت پرونده را در همه حساب‌های متقاضیان اکسپرس اینتری حذف کرده است. با این حال متقاضیان میتوانند با بررسی بخش جزئیات مربوط به وضعیت برنامه خود، اطلاعات فعلی را در مورد وضعیت درخواست خود دریافت کنند.

IRCC تعداد دعوت‌نامه یا اصطلاحا ITAهای که سالانه صادر می‌کند را تقریبا دو برابر کرده است. IRCC از ابتدای سال 2021 تا کنون 106.414 ITA برای متقاضیان ارسال کرده است. حداقل الزامات نمره به دلیل ماهیت قرعه‌کشی‌های CEC و PNP تغییر کرده است. قرعه‌کشی‌های CEC معمولا محدودیت‌های کمتری دارد زیرا قرعه‌کشی‌ها در یک گروه از متقاضیان متمرکز می‌شود. به عنوان مثال آنها در برنامه نیروی کار ماهر فدرال با یکدیگر رقابتی ندارند.

بنابراین با وسیع‌تر شدن قرعه‌کشی، IRCC می‌تواند نامزدهای بیشتری را دعوت کند و در نتیجه نمره مورد نیاز را پایین‌تر می‌آورد. نامزدهای PNP به طور خودکار با نامزدی استانی خود، 600 امتیاز دریافت می‌کنند. بنابراین قرعه‌کشی PNP همیشه بیشتر از سایر قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری خواهد بود.

سریع‌ترین راه اخذ اقامت دائم کانادا اکسپرس اینتری است. یکی از دلایلی که به این روش ورد سریع به کانادا می‌گویند، همین موضوع است و در صورت دریافت ITA پروسه اخذ اقامت دائم با اکسپرس اینتری حداکثر 6 ماه به طول خواهد انجامید.

موسسه حامی مهاجر متخصص اموری همچون مشاوره و ثبت‌نام در اکسپرس اینتری کانادا، اخذ انواع ویزای کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا و ثبت شرکت در کانادا را دارد. در صورت نیاز به مشاوره‌های اختصاصی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما با شماره 02148406 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط