20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مبارزه با کلاهبرداری در ویزای دانشجویی کانادا

طرح جدید برای جلوگیری از کلاهبرداری در ویزای دانشجویی کانادا

کشور کانادا که در چند سال گذشته، مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بوده است، به‌دنبال ایجاد طرح‌های ارزیابی جدید برای کاهش کلاهبرداری در پذیرش‌های تحصیلی است. مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به تازگی اعلامیه‌ای در مورد ایجاد طرحی برای یکپارچگی برنامه‌های دانشجویان بین‌المللی ارائه کرده تا از کلاهبرداری در ویزای دانشجویی و ارائه نامه‌های جعلی به دانشگاه جلوگیری کند. به‌عنوان مثال، از 103 مورد بررسی شده تا 12 اکتبر 2023، 63 مورد دانشجوی واقعی و 40 مورد غیرواقعی بودند.

وزیر مهاجرت کانادا تاکید کرد که طرفدار اعمال محدودیت برای ورود دانشجویان بین‌المللی جدید نیست. با این حال، دولت فدرال برای محدود کردن کلاهبرداری علیه دانشجویان بین‌المللی، در حال اجرای طرح جدید تأیید نامه پذیرش (LOA) است.

این چارچوب استاندارد بالاتری را برای خدمات، پشتیبانی و نتایج پذیرش دانشجویان بین‌المللی تعیین می‌کند. در واقع، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد با ایجاد یکپارچگی بین موسسات آموزشی منتخب کانادایی (DLI) افراد واجد شرایط برای تحصیل در کانادا را پذیرش کند. 

میلر همچنین اعلام کرد که در ماه‌های آینده و همزمان با شروع سال 2024، IRCC ارزیابی جامعی از معیارهای برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی انجام خواهد داد. این ارزیابی باعث می‌شود که تقاضاهای بازار کار کانادا و اهداف مهاجرت منطقه‌ای و فرانسوی زبان این کشور با برنامه‌های پذیرش تحصیلی هماهنگ شود. 

این اقدامات نشان‌دهنده این است که تغییرات حاصل از بررسی برنامۀ دانشجویان بین‌المللی، سیستمی کارآمد برای مهاجرت به کانادا را شکل می‌دهد.
علاوه‌بر این، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اضافه کرد که تلاش‌های مشترک با مؤسسات آموزشی کانادا و استان‌ها، ادامه خواهد یافت. این مشارکت می‌تواند از پذیرش‌های غیر اصولی جلوگیری کرده و به حفظ یکپارچگی برنامه‌های مهاجرتی کانادا کمک کند.

لازم‌به‌ذکراست در‌حال حاضر، راجع‌به نحوۀ ارزیابی متقاضیان واجد شرایط، جزئیات بیشتری اعلام نشده است؛ اما به محض انتشار بیانیه جدید، شما می‌توانید جزئیات تکمیلی را در سایت حامی مهاجر مطالعه کنید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0