20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

کانادا قوانین جدیدی برای دانشجویان خارجی اعمال می‌کند

پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا: قانون جدید 2024

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از اجرای قوانین جدید برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی و صدور مجوز کار PGWP خبر داد.

در اعلامیه جدید IRCC  گفته شده که دولت کانادا قصد دارد برای پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت‌های دو ساله وضع کند. بنابراین آمار پذیرش دانشگاه‌های این کشور در بخش بین‌المللی برای سال ۲۰۲۴ تنها حدود ۳۶۰٬۰۰۰ نفر خواهد بود. این عدد به‌معنای آن است که تعداد صدور مجوزهای تحصیلی یا همان استادی پرمیت نسبت به سال 2023 در حدود 35 درصد کاهش می‌یابد.

در ادامه این خبر نیز آمده است که هر استان کانادا با محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی مواجه خواهد شد. این میزان با توجه به تعداد دانشگاه و جمعیت دانشجوی بین‌المللی هر استان تعیین می‌شود. بنابراین سقف پذیرش استان‌هایی که دانشجوی خارجی بیشتری دارند، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

گفتنی‌ست، کسانی‌که درحال‌حاضر مجوز تحصیلی دارند نباید نگران تمدید آن باشند. همچنین متقاضیان تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز مشمول محدویت ظرفیت پذیرش دانشجو نخواهند شد.

تعلیق صدور مجوز تحصیلی کانادا تا 31 مارس 2024

یکی دیگر از خبرهای داغ مهاجرت تحصیلی به کانادا مربوط به صدور استادی پرمیت است. مطابق با اعلام اداره مهاجرت کانادا،  از 22 ژانویه 2024 هر درخواست مجوز تحصیلی که به IRCC ارسال می‌شود، به گواهی‌نامه تحصیلی استانی یا attestation نیاز دارد. همچنین دولت کانادا به تمامی نهادهای استانی دستورداده است تا 31 مارس مکانیزم صدور این نامه‌ها را پایه‌ریزی نمایند. روشن است که تمامی درخواست‌ها در این مدت زمانی معلق می‌ماند تا استان‌ها آمادگی لازم را روند قانونی جدید داشته باشند.

در این بخش هم نیاز به یادآوری‌ست که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به دریافت گواهینامه استانی ندارند و از قانون جدید معاف هستند. همچنین این قانون به‌صورت پایلوت برای 2 سال اجرا می‌شود و بعد از 2 سال وارد فرایند بررسی مجدد خواهد شد.

تغییرات جدید در صدور مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

این قانون مختص دانشجویان کالج‌های خصوصی است. کسانی‌که در دوره‌های دیپلم حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و مدرک‌شان با مشارکت کالج‌‌های دولتی صادر می‌شود. این افراد باید بدانند که پس از فارغ‌التحصیلی دیگر مجوز PGWP دریافت نخواهند کرد.

البته بازهم تاکید می‌کنیم که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کالج‌های خصوصی از این امر مستثنی هستند. همچنین دانشجویانی که در دوره‌های کوتاه‌مدت کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند نیز مجوز دریافت PGWP سه ساله را دارند.

در انتها نیز اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که در آینده از جزئیات طرحی رونمایی خواهد کرد که صدور ویزای همراه کاری برای همسران دانشجویان خارجی را دچار محدودیت می‌کند. بنابراین فقط همسران دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مجوز آن را خواهند داشت که ویزای همراه کاری دریافت کنند.
 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0