20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

راهکاری برای کمبود نیروی کار کانادا: اجازه کار بیشتر برای دانشجویان بین المللی

افزایش حداکثر ساعات کار دانشجویان بین‌ المللی در کانادا

از 15 نوامبر 2023، دانشجویان بین‌المللی به‌طور موقت می‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که دانشجویان از 15 نوامبر 2023 تا 31 دسامبر 2023 اجازه دارند که بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. این اقدام به‌منظور کمک به کمبود نیروی کار کانادا معرفی شده است؛ به‌ویژه در موقعیت‌هایی که بیشتر دانشجویان در آن مشغول به کار می‌شوند مانند خدمات غذایی و خرده فروشی؛ اما محدودیتی در نوع استخدام وجود ندارد.
این اقدام جدید به این معنی است که 500,000 دانشجوی بین‌المللی که در حال حاضر در کانادا هستند، اجازه دارند ساعات بیشتری کار کنند.

چه کسی واجد شرایط کار در کانادا است؟

با در نظر گرفتن قیمت شهریه، هزینه‌های کتاب، اجاره خانه، غذا و حمل‌ونقل، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تامین نیازهای خود نیاز به کار پاره وقت حین تحصیل دارند.
دانشجویان بین‌المللی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می‌شوند، بدون نیاز به مجوز کار می‌توانند کار کنند. با این‌حال، شرایط کار حیت تحصیل به شرح زیر است:

  • داشتن مجوز تحصیل معتبر
  • تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی مشخص و معتبر
  • تحصیل شروع شده باشد و طبق تعیین موسسه آموزشی، دانشجو می‌تواند در وضعیت علمی رضایت‌بخشی باقی بماند.
  • تحصیل در یک برنامه آموزشی آکادمیک و حرفه‌ای که حداقل 6 ماه طول می‌کشد و منجر به دریافت مدرک دیپلم یا گواهینامه می‌شود.
  • داشتن شماره تامین اجتماعی (SSN)

بیشتر بخوانید: کار هنگام تحصیل در کانادا

چرا کانادا به دانشجویان بین‌المللی نیاز دارد؟

دانشجویان بین‌المللی علاوه‌بر پرداخت شهریه بالاتر نسبت به دانشجویان کانادایی، از طریق مصرف کالاها و خدمات، به اقتصاد کانادا کمک می‌کنند. همچنین اکثر دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیل و فارغ‌التحصیلی، اقامت در کانادا را انتخاب می‌کنند.
کانادا برای مقابله با کمبود نیروی کار خود به مهاجران نیاز دارد. در پاسخ به کمبود نیروی کار، اخیرا کانادا طرح سطوح مهاجرتی 2025 را منتشر کرد که طبق این بیانیه، کانادا تا سال 2025 از 500,000 مقیم دائم جدید در سال استقبال می‌کند.

بیش از 400,000 مجوز تحصیل در سال 2022 صادر شد

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، در ماه‌های ژانویه و آگوست سال 2022، بیش از 425,000 مجوز تحصیلی صادر کرد. طبق آخرین داده‌های آماری، همچنان تقاضای زیادی برای مجوز تحصیل وجود دارد. در حال حاضر حدود 125,966 درخواست مجوز تحصیل در فهرست موجود است و 34,000 نفر دیگر به دنبال تمدید مجوز تحصیل خود هستند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0