20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

آخرین تغییرات دستمزد نیروی کار خارجی در کانادا 2024

جزئیات شرایط جدید نیروی کار خارجی موقت کانادا

الزامات جدید دستمزد برای مجوزهای کار کانادا از اول ژانویه 2024 به اجرا گذاشته می‌شود. این خبر را وزیر اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) اعلام کرد و هدف از آن را رفع نگرانی‌ها درباره بی‌عدالتی در دستمزدهای کارگران خارجی عنوان نمود.
رندی بواسونالت همچنین خبر دیگری هم داد و آن اینکه قرار است دولت کانادا نقشه راه برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFW) را اصلاح کند. این بازنگری در جهت شفاف‌تر شدن هر چه بیشتر وضعیت فعلی بازار کار کانادا و چشم انداز اقتصاد این کشور در دوره زمانی بلندمدت انجام می‌شود.
مطابق با این تصمیم دولت کانادا، کارفرمایان موظف هستند دستمزد کارگران موقت خارجی را به طور سالانه تعیین کنند و نرخ دستمزد را براساس نوع شغل و شرایط خاص کاری در نظر بگیرند. علاوه‌بر این، هیچ شرکتی مجاز به پرداخت دستمزد کمتر از نرخ معمول بازار کار کانادا نیست. 
دولت کانادا تمدید و اجرای این طرح را تا 30 آگوست 2024 اعلام کرد که با توجه به تحولات آتی در بازار کار و اقتصاد مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: 29 شغل با شرایط جذب نیروی کار سریعتر در ایالت بریتیش کلمبیای آمریکا


مفادی که در طرح شرایط جدید دستمزد مجوز نیروی کار خارجی موقت آمده است به قرار زیر است: 

  • کارفرمایان بخش‌های هتل‌ها و رستوران‌ها، صنعت ساختمان، تولید مواد غذایی، تولید محصولات چوبی و مشاغل مرتبط، خدمات ساختمانی باید حداقل 30 درصد از کارگران خارجی خود را استخدام کنند.
  • حداکثر مدتی که یک کارفرما مجاز است یک نیروی کار خارجی را بدون استخدام به کار گیرد 2 سال است. البته برای مشاغلی که کمتر از میانگین دستمزد ساعتی در کانادا هستند.
  • کاهش حداکثر دوره ارزیابی نیروی کار (LMIA) از 18 ماه به 12 ماه.

اصلاحات جدید دستمزد نیروی کار موقت مهاجر، نقش به‌سزایی در بهبود شرایط کاری بسیاری از کسانی خواهد داشت که به امید بهبود وضعیت شغلی و افزایش درآمد به کانادا مهاجرت می‌کنند. باید منتظر بود و دید که این طرح چه ابعادی در صحنه اجرا خواهد داشت. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0