20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اصلاحات اداره مهاجرت کانادا جهت تایید پذیرش دانشگاه در سال 2024

اصلاحات اداره مهاجرت کانادا جهت تایید پذیرش دانشگاه در سال 2024

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، بر این باور است که سال 2024 سال بزرگی با تغییراتی خاص برای دانشجویان بین‌المللی است. علاوه بر افزایش تمکن مالی موردنیاز و بازنگری سقف کاری 20 ساعته در حین تحصیل، اقدام جدیدی برای تقویت و حفظ یکپارچگی برنامه دانشجویان بین‌المللی در کانادا آغار کرده است. 
در سال 2024 IRCC چهارچوب جدیدی را برای DLAها به نام "چهارچوب موسسات مورداعتماد" پیشنهاد کرد. بخشی از این سیاست جدید، معرفی سیستم دولایه برای صدور مجوزهای تحصیلی است. 
طبق گزارش سایت خبری معتبر CIC، اکنون اداره مهاجرت، پورتالی آنلاین برای موسسات آموزشی تعیین‌شده (DLIs که شامل دانشگاه‌ها و کالج‌های مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند) راه‌اندازی کرده است تا نامه‌های پذیرش (LOAs) دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزای دانشجویی را در این پورتال تایید کنند.
تحت این چهارچوب جدید، این موسسات باید نامه پذیرش را در پورتال آنلاین ارسال کنند و فقط نمایندگان آنها در IRCC به آن دسترسی خواهند داشت. در این چهارچوب تعیین‌شده، زمان اهمیت دارد و موسسات آموزشی حداکثر 10 روز کاری فرصت دارند تا نامه‌های پذیرش دانشجویان را تایید کنند. اگر موسسات نتوانند LOA را در این بازه زمانی تایید کنند (یا اگر نامه جعلی تایید کنند)، درخواست ویزای دانشجویی لغو شده و هزینه‌هایی که متقاضی برای پردازش پرداخت کرده، به او بازمی‌گردد. در این حالت، موسسات دیگر به تایید LOA دسترسی نخواهند داشت. 
دلیل این تغییرات مواجهه با سوءاستفاده‌های متعدد گذشته از سیستم‌های دانشجویی بین‌المللی کانادا از جمله پرونده اخراج 700 دانشجوی هندی بوده است که براساس نامه‌های پذیرش نادرست، به کانادا آمده بودند. این نامه‌های پذیرش (LOAs)، توسط مشاور مهاجرت متقلبی ساخته شده بود. 
یکی از مزایای این طرح، این است که موسسات مورداعتماد برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، در چهارچوب ذکر شده به طرق مختلف می‌توانند به پردازش سریع‌تر مجوز تحصیلی، دسترسی پیدا کنند. 
در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه‌با نحوه عملکرد این چهارچوب در دست نیست اما انتظار می‌رود که در پاییز 2024 اجرا شود. IRCC به‌طور مداوم در سال جاری تکرار کرده است که حفاظت از یکپارچگی برنامه دانشجویان بین‌المللی همچنان نگرانی کلیدی است. این سازمان اعلام کرده حتی ممکن است تعداد ویزای دانشجویی را محدود کند تا اطمینان حاصل شود که موسسات آموزشی (DLIs)، قادر به ارائه پشتیبانی کافی برای دانشجویان بین‌المللی جهت تجربه تحصیلی بهتر هستند. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0