20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

اهمیت نمره آیلتس برای دریافت مجوز کار در کانادا

رد مجوز کار یک ایرانی در کانادا، به دلیل نمره آیلتس پایین!

بر اساس گزارش از سایت رسمی خبری کانادا، دادگاه فدرال این کشور حکم داده است که اگر داوطلبی نمره آیلتس پایین برای درخواست مجوز کار داشته باشد، افسران مهاجرت ممکن است اجازه کار او را رد کنند.
این مورد اهمیت توانایی زبان و آزمون‌ها را، برای خارجیانی که به دنبال مهاجرت، کار یا تحصیل در کانادا هستند، نشان می‌دهد.
همچنین نشان می‌دهد که اگر کارفرمای شما LMIA مثبت (ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت) دریافت کند و حتی اگر هیچ توانایی زبانی برای این شغل مشخص نشده باشد، ممکن است دادگاه مجوز کار شما را قبول نکند. 
این مورد برای یک شهروند ایرانی اتفاق افتاد. مریم لنگرودی شهروند ایرانی دارای هفت سال سابقه به عنوان مدیر طراحی و بازسازی خانه بود. وی در سال 2022، با شرکتی ساختمانی در ونکوور کانادا به عنوان سازنده خانه مسکونی قرارداد کار منعقد کرد. وظایف و مسئولیت‌های متقاضی شامل برنامه‌ریزی و تهیه برنامه کاری، انتخاب و بکارگیری پیمانکاران فرعی تجاری و مدیریت بودجه بود.

برای اطلاع از شغل‌های موردنیاز کانادا، می‌توانید مقاله "مشاغل موردنیاز در کانادا" را بخوانید. 

شرکت ساخت‌و‌ساز، ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت (LMIA) را دریافت و مجاز به استخدام کارگران خارجی موقت در بریتیش کلمبیا بود. متقاضی ایرانی، برای مجوز کار تحت برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) درخواست داد و نتایج آزمون زبان آیلتس خود را با نمره 5، به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه کرد.
افسر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) که به پرونده این متقاضی رسیدگی می‌کرد، به دلیل توانایی‌های زبانی کم او اجازه کار را رد کرد. در پی این تصمیم، متقاضی درخواست بررسی قضایی این تصمیم را به دادگاه فدرال داد (همانطور که طبق قوانین کانادا حق دارد).
او استدلال کرد که هیچ "الزام زبان" خاصی برای مجوز کار وجود نداشته و از آفیسر برای این رد درخواست، علت خواست؛ زیرا افسر توضیح نداد که چگونه او نتوانست ثابت کند می‌تواند کار مورد نظر را انجام دهد و هیچ مدرکی وجود نداشت که افسران را تأیید کند توانایی زبانی متقاضی برای به دست آوردن شغل، کافی نیست.

اهمیت نمره آیلتس برای دادگاه فدرال کانادا

با وجود استدلال‌های متقاضی که در بالا ذکر شد، دادگاه فدرال در پاسخ به درخواست بررسی قضایی، تصمیم افسر را تایید کرد. دادگاه اظهار داشت افسر به طور منطقی به این نتیجه رسیده است و متقاضی با توجه به نمرات "پایین" آیلتس خود نتوانسته شرایط اخذ مجوز کار را برآورده کند؛ همچنین هیچ مدرک دیگری برای پشتیبانی از توانایی‌های زبانی خود ارائه نکرده است.
علاوه‌بر این، طبق گفته دادگاه، نمره 5 در آیلتس، شواهدی از مهارت‌های ارتباطی پایه و سطح پایین را ارائه می‌دهد. بنابراین، افسر به این نتیجه رسید که مدارک نمره آیلتس برای برآورده کردن شرایط مجوز کار کافی نیست.
پیامدهای نتیجه پرونده این است که مجوز کار ممکن است بر اساس توانایی زبان متقاضی رد شود؛ حتی اگر شغل موردنظر، الزامات زبان نداشته باشد یا اگر کارفرما LMIA مثبت دریافت کرده باشد!
در نتیجه هنگام تکمیل درخواست‌های مهاجرت، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اطلاعات مرتبط، از جمله هر مدرکی در مورد توانایی زبان خود را ارائه می‌دهند. بر اساس این مورد، اگر متقاضی بتواند مدارک دیگری را مبنی بر توانایی زبان خود ارائه دهد (مدرکی فراتر از نمرات آزمون زبان مانند تکمیل برنامه‌های آموزشی انگلیسی یا اثبات اشتغال به زبان انگلیسی)، ممکن است درخواست با احتمال بیشتری قبول شود.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0