20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مهاجرت کاری به آلمان برای افراد دارای مهارت آسان شد! 

شرایط آسان برای مهاجرت کاری به آلمان

دولت آلمان در ژوئیه (January) سال جاری، قانونی را برای کارگران ماهری که در خارج از اروپا هستند، تصویب کرد. هدف این قانون تسهیل مهاجرت به این کشور است و انتظار می‌رود بخشی از آن در ماه آینده یعنی November 2023  اجرا شود.

پس از تصویب این قانون، مقامات اظهار داشتند که قانون مهاجرت افراد ماهر، در سه مرحله طی نوامبر 2023، مارس 2024 و ژوئن 2024 اجرا خواهد شد.  
به گزارش SchengenVisaInfo برخی از بخش‌های قانون در کمتر از یک ماه اجرا می‌شود و مهاجرت کاری را برای کارگران ماهر از کشورهای غیراتحادیه اروپا تسهیل می‌بخشد. هدف این قانون مقابله با کمبود نیروی کار در آلمان است.

قانون ذکر شده، عمدتا مختص کارگرانی است که دارای مهارت‌های حرفه‌ای هستند. با این حال مقامات آلمانی تاکید کرده‌اند که قوانین موجود برای متخصصان واجد شرایط و دارای مدرک دانشگاهی نیز اجرا می‌شود.
طی اظهاریه یورونیوز، برنامه‌ای که اصطلاحا «کارت فرصت» نامیده می‌شود، با هدف کاهش مسئله کمبود نیروی کار اجرا خواهد شد. این کارت فرصت بر اساس معیارهای امتیازدهی از قبیل مدارک، سن، تجربه حرفه‌ای، مهارت‌های زبان آلمانی و همچنین ارتباط با آلمان است. پس از دریافت این امتیازها، کارت به عنوان اجازه اقامت عمل می‌کند.
آلمان هر سال براساس مشاغلی که به کارگر نیاز دارند، سهمیه‌هایی را تعیین می‌کند. کسانی که مایل به مهاجرت به این کشور هستند، باید سه مورد از چهار معیار زیر را داشته باشند تا بتوانند برای این طرح درخواست دهند. این معیارها عبارت‌اند از:

  • مدرک یا آموزش حرفه‌ای 
  • داشتن سه سال سابقه کار حرفه‌ای 
  • داشتن مهارت‌های زبان آلمانی یا مدرکی دال بر اقامت قبلی در آلمان 
  •  سن 35 سال یا کمتر 

همچنین کارت فرصت به افراد این امکان را می‌دهد که وارد آلمان شده و پس از ورود به این کشور، به دنبال کار بگردند. 
علاوه‌بر این، جویندگان کار واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی یا گواهینامه‌های حرفه‌ای هستند، اجازه دارند تا یک سال برای پیدا کردن کار تمام‌وقت در آلمان بمانند و در این مدت، اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را خواهند داشت.
علاوه بر موارد فوق، آنها می‌توانند خانواده‌ درجه یک خود را نیز به آلمان ببرند و به راحتی برای آنها اقامت دریافت کنند.
در نظر داشته باشید که جزئیات این طرح هنوز رسمی نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که کارت فرصت در مرحله اول یعنی November 2023 آماده نشود و از مرحله دوم یعنی March 2024 اجرا خواهد شد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0