20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

پیش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران (2024)

درس‌خواندن در دل کانادا، از آن‌دست رویاهای دل‌چسبی است که اگر محقق شود، شیرینی وصف‌ناشدنی‌ای را در دل جوانان و نوجوانان می‌کارد و درخت سرنوشتشان را پربار خواهد کرد! به‌ویژه که نظام آموزشی این سرزمین شگفت‌انگیز است و کیفیت زندگی‌اش خارق‌العاده!

اما در این میان، یک نیمچه‌مشکلی هم وجود دارد! آن هم اینکه برخلاف دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، بیشتر دانشگاه‌های این سرزمین از دانشجویان خود پیش‌پرداخت می‌گیرند؛ یعنی برای پذیرش‌گرفتن از دانشگاه های کشور کانادا، اول از همه باید پیش‌پرداخت یا Deposit آن را بپردازیم؛ زیرا فقط در این صورت است که می‌توانیم به هدفمان برسیم؛

اما خوب به‌دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بانکی، ما نمی‌توانیم این مبالغ را بپردازیم که! از سمت مقابل اگر هم بخواهیم دست‌روی‌دست بگذاریم، مهلت اخذ پذیرش به‌پایان می‌رسد. پس چاره چیست؟ چگونه این مبالغ را بپردازیم؟ اصلا چرا باید این پیش‌پرداخت را تقبل کنیم؟ آیا پیش‌پرداخت را به حسابمان برمی‌گردانند؟!

قرار است دربارۀ همین موضوعات حرف بزنیم؛ پس همراهمان باشید تا مبحث پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران را حسابی شرح‌وبسط بدهیم!

پرداخت شهریه کانادا

اگر از یک زاویۀ به‌خصوص نگاه کنیم، دانشگاه‌های کانادا دو دسته‌اند:

  • گروه نخست، دانشگاه‌هایی هستند که مانند دانشگاه‌های اروپایی، از دانشجویان خود پیش‌پرداخت نمی‌گیرند. بد نیست بدانید این دانشگاه‌ها انگشت‌شمارند و روند اخذ پذیرش نسبتا مشکلی هم دارند؛

  • اما گروه دوم، همان دانشگاه‌هایی هستند که ابتدای مطلب درباره‌شان صحبت کردیم؛ یعنی دسته‌ای از دانشگاه‌های کانادا که مبلغی را تحت‌عنوان Deposit دریافت می‌کنند. گفتنی است اکثر مراکز آموزش‌عالی کانادا، در همین دسته جای می‌گیرند.

بنابراین می‌بینیم تسویۀ این مبلغ، تقریبا همان آش کشکی است که خوردن‌یانخوردنش همه‌جوره پای ماست! چون اصلا با پرداخت این مبلغ است که مجوز درس‌خواندن در بهترین رشته های کانادا را می‌گیریم. به این صورت که بدون پرداخت Deposit، دانشگاه‌ها ممکن است پذیرش اولیه‌مان را هم باطل کنند و کار به پذیرش نهایی نرسد.

پس پرداخت شهریه کانادا آن هم از نوع پیش‌پرداخت، یک انتخاب نیست؛ الزام است! اما چرا؟ اصلا وجود پیش‌پرداخت چه ضرورتی دارد؟ بگذارید توضیح بدهیم.

چرا وجود پیش‌پرداخت دانشگاه‌های کانادا ضروری است؟

ببینید! یکی از موضوعات مهم برای هر دانشگاهی، بحث تعداد دانشجویانش است؛ زیرا هر مرکز، ظرفیت محدودی برای جذب دانشجو دارد؛ مثلا فلان‌دانشگاه که در فلان ایالت کانادا واقع شده، ممکن است سالانه فقط 100 دانشجوی بین‌المللی جذب کند.

حالا دلیلش می‌تواند هر موضوعی باشد. ممکن است برای آن دانشگاه، جذب دانشجویان بومی اولویت زیادتری داشته باشد یا اصلا آن‌ها، فقط بتوانند به همین تعداد دانشجو خدمات ارائه کنند؛ بنابراین برای تمام موسسات آموزشی مهم است که متناسب با ظرفیتشان دانشجو جذب کنند.

حالا پیش‌پرداخت همین‌جا کاربرد دارد! یعنی با تسویۀ Deposit، به دانشگاه اطمینان می‌دهیم که به آن‌ها خواهیم پیوست؛ پس دیگر نه‌تنها تعهدمان را به دانشگاه مقصد نشان داده‌ایم، بلکه از آن‌ها خواسته‌ایم یکی از صندلی‌هایشان را هم به اسم ما بزنند؛

زیرا این موسسات، سالانه میلیون‌ها درخواستِ گوناگون دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر جایگاهی را به ما اختصاص ندهند، ممکن است شخص دیگری جایگزین ما شود؛ خوب پس چگونه می‌توانیم با ممانعت از این اقدام، یک قدم به رویای تحصیل در کانادا نزدیک بشویم؟با همان کاری که گفتیم؛ یعنی پرداخت مبلغی تحت‌عنوان Deposit Fee!

اهمیت پیش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

زمان پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

وقتی از شهریه صحبت می‌کنیم، معمولا یکی از سوالاتی که در ذهنمان شکل می‌گیرد این است که خوب اصلا چه زمانی باید شهریه نهایی دانشگاه‌های کانادا را پرداخت کنیم؟ یعنی همان اول‌کار، باید کل مبلغ را هم بپردازیم؟ یا نه! پرداخت شهریه برای بعد از اخذ پذیرش نهایی است؟

واقعیت این است که پیش‌پرداخت و شهریۀ اصلی، در دو بازۀ زمانی جداگانه پرداخت می‌شوند؛ یعنی چنان‌که گفتیم، پیش‌پرداخت را پیش از ورود به کانادا، در مرحلۀ دریافت پذیرش نهایی می‌پردازیم؛ اما پرداخت شهریۀ اصلی، موقع ورود به کاناداست؛

به این صورت که وقتی وارد کانادا می‌شویم، همان ابتدا باید شهریۀ یک ترم را به‌شکل کامل پرداخت کنیم؛ بنابراین تفاوت زمانی زیادی بین پرداخت Deposit کانادا و شهریه وجود دارد.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

حالا اصلا چطور باید پیش‌پرداخت دانشگاه‌های کانادا را بپردازیم؟

از طریق این 3 راهی که یکی‌یکی معرفی‌شان می‌کنیم.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

پرداخت Deposit کانادا با حواله بانکی بین‌المللی

از جمله راه‌های سنتی برای پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا، همین نقل‌وانتقالات بانکی است. به این معنی که برای تسویۀ پیش‌پرداخت، می‌توانیم از حواله‌های بین‌المللی استفاده کنیم. گفتنی است هرچند این روش کارمزد ویژه‌ای دارد، بسیار امن و مطمئن است؛

منتها این‌وسط یک مشکل اساسی وجود دارد. آن هم اینکه بانک‌های ایرانی هیچ ارتباطی با بانک‌های بین‌المللی ندارند؛ بنابراین عملا، هیچ شانسی برای پرداخت شهریه با حواله بانکی وجود ندارد.

پرداخت هزینه دانشگاه های کانادا با نرم‌افزارهای واسطه

یکی دیگر از روش های تقبل پیش‌پرداخت شهریه کانادا، استفاده از نرم‌افزاهای واسطه‌ای مانند فلای‌وایر است؛ منتها به‌رغم سرعت و امنیت بالایی که این نرم‌افزارها دارند، موردپذیرش تمام دانشگاه‌ها نیستند؛ بنابراین ممکن است دانشگاه مقصدمان، به ما اجازه ندهد شهریه را با چنین نرم‌افزارهایی پرداخت کنیم.

تازه مثل شیوۀ بانکی، برای استفاده از این نرم‌افزارها هم به حساب‌های بین‌المللی نیاز است؛ پس می‌بینیم که از این طریق هم نمی‌توانیم Deposit دانشگاه های کانادا را بپردازیم.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از طریق کارگزاران معتبر

آخرین شیوه برای ارائۀ پیش‌پرداخت دانشگاه های کانادا، کمک‌گرفتن از مجموعه‌ها و کارگزاران معتبری است که این کار را به‌شکل قانونی صورت می‌دهند. گفتنی است چنین مجموعه‌هایی، عموما سابقۀ طولانی‌مدتی در امور مربوط به پرداخت هزینه‌ها دارند و نام‌آشنایند.

خوبی کمک‌گرفتن از این موسسات نیز همین است که به پشتوانۀ دسترسی سریعشان به حساب‌های بین‌المللی و نیز دارابودن مجوزهای قانونی، امور را به‌شکل سریع‌تری پیش می‌برند و همواره پاسخگوی مراجعین خود هستند.

روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران

بسیار خوب! حالا که این 3 راه را معرفی کردیم، دیگر مشخص است کمک‌گرفتن از کارگزاری‌ها، منطقی‌ترین روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران است؛ منتها اینجا باید یکی‌دو نکتۀ مهم را بیان کنیم.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران

یکی اینکه مجموعۀ موردپرداخت ما، حتما باید معتبر و باسابقه باشد؛ زیرا در غیر این صورت، ممکن است در پرداخت هزینه‌ها مشکلات غیرمنتظره‌ای رخ دهد یا حتی هیچ پرداختی صورت نگیرد!

دیگر اینکه کارگزاری مدنظر، بهتر است با روند اعزام دانشجو به خارج از کشور آشنا و در این زمینه تجربه داشته باشد؛ زیرا چنانچه جز این باشد، ممکن است اشتباهات جبران‌ناپذیری در ترتیب پرداخت هزینه‌ها رخ بدهد و به این صورت، شانسمان برای تحصیل در کانادا از بین برود.

به همین خاطر است که ما در موسسۀ اعزام دانشجوی حامی مهاجر، با تجربیات طولانی‌مدت خود در زمینۀ مهاجرت تحصیلی کانادا، به مراجعین خود خدمات پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران را ارائه می‌دهیم و در تمامی مراحل آنان را پشتیبانی می‌کنیم. اگر دوست دارید بیشتر بدانید، ما از طریق شمارۀ 02148000957 پاسخگویتان هستیم.

آیا بازپرداخت شهریه دانشگاه های کانادا امکان‌پذیر است؟

اگر راستش را بخواهید، در بیشتر مواقع خبری از بازگرداندن پیش‌پرداخت به افراد نیست. چرا؟ چون در بیانیۀ اکثر دانشگاه‌ها آمده است که در صورت واریز Deposit، این دانشگاه مسئولیتی در قبال عودت آن نخواهد داشت؛

منتها در این بین استثناهایی هم وجود دارد. به این صورت که اگر فرد ویزا نشود و مبلغ پیش‌پرداختش زیاد بوده باشد، بخش زیادی از آن هزینه به حساب وی بازخواهدگشت؛ ولی در این شرایط هم، خود فرد تنها تا پیش از شروع کلاس‌ها مهلت دارد که درخواست بازپرداخت شهریه را ثبت کند.

  • حرف آخر

شاید یکی از اولین موانع بر سر راه تحصیل در کانادا، موضوع پرداخت شهریۀ اولیه یا همان پیش‌پرداخت دانشگاه‌های این سرزمین است؛ چون بدون تقبل این مبلغ، امکان اخذ پذیرش نهایی و دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؛

اما اصلا جای نگرانی نیست! چون موسسات معتبری مانند موسسه اعزام دانشجوی حامی مهاجر، در جهت پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران، خدماتی اختصاصی به مراجعین خود ارائه می‌دهند. آنچه در این مطلب گفتیم، تماما دربارۀ همین موضوع و نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا بود.

پس از اینجا به‌بعد، دیگر شما بگویید! اگر نظری یا پرسشی هست، هم می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید و هم از طریق شماره‌تماس 02148000957، آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. شنوای شماییم و پاسخگویتان!

پاسخ به سوالات متداول دربارۀ شهریه دانشگاه های کانادا

مطمئن‌ترین راه پرداخت شهریه دانشگاه کانادا از ایران چیست؟

چنان‌که در مقاله گفتیم، پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از طریق کارگزاران موسسات معتبر، مانند موسسۀ اعزام دانشجوی حامی مهاجر، منطقی‌ترین راه است؛ زیرا هم امن است، هم اصولی صورت می‌گیرد و هم پشتیبانی دارد.

آیا امکان پس‌گرفتن شهریۀ پرداختی وجود دارد؟

در اکثر مواقع، خیر؛ منتها تحت برخی شرایط این امکان وجود دارد که آن را در بخش پایانی مقاله توضیح داده‌ایم.

مبلغ Deposit یا پیش پرداخت دانشگاه های کانادا چقدر است؟

رقم پیش‌پرداخت دانشگاه های کانادا، کاملا به خود دانشگاه بستگی دارد. به این صورت که ممکن است یکی 100 دلار بخواهد و دیگری 4000 دلار؛ اما به‌شکل کلی، اکثر دانشگاه‌های کانادا مبلغ کمی را به‌عنوان Deposit درخواست می‌کنند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 1 | کل دیدگاه های تایید شده: 0