20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

مهاجرت به کانادا در شرایط کرونا: پلن قرنطینه کانادا چیست؟

بیش از یکسال از همه گیری بیماری کرونا می‌گذرد، این بیماری علاوه بر تاثیر بر سلامت عمومی جهان، تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی صنعت گردشگری و مهاجرت داشته است و بسیاری از کشورها به منظور جلوگیری از ورود بیشتر کرونا قوانین جدیدی را برای ورود مهاجران و مسافران وضع کرده‌اند. به همین دلیل وضعیت مهاجرت به کانادا در کرونا نسبت به شرایط عادی قبلی متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم درباره مهاجرت به کانادا در شرایط کرونا صحبت کنیم و پلن قرنطینه کانادا را به صورت کامل توضیح دهیم.

مهاجرت به کانادا در دوران کرونا مستلزم انجام تست های کرونا در فروگاه ، سه روز اقامت اجباری در هتل های مورد تایید دولت کانادا و پس از آن 14 روز قرنطینه اجباری در محل سکونت است. پس از مطالعه این نوشته با قوانین جدید کرونایی در زمینه مهاجرت و مسافرت به کانادا آشنا شده و می‌توانید با آگاهی بیشتری برای سفر به کانادا در زمان کرونا برنامه ریزی نمایید.

موسسه حامی مهاجر تخصص ویژه و تجربه‌ای طولانی در زمینه اموری همچون اخذ انواع ویزای کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا ، اخذ اقامت دائم کانادا و ثبت شرکت در کانادا دارد. در صورت نیاز به مشاوره‌های اختصاصی و دریافت کمک می‌توانید به وسیله شماره 02148406 با کارشناسان موسسه حامی مهاجر تماس حاصل فرمایید.

 

مهاجرت به کانادا در شرایط کرونا

قبل از سفر به کانادا در شرایط کرونا باید بدانید که محدودیت هایی برای ورود اتباع خارجی به این کشور در نظر گرفته شده است. به همین دلیل پیش از هر کار دیگر باید بررسی کنید که شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارید یا خیر. با شرایط جدید دولت کانادا در دوران کرونا از ورود افرادی که به دلیل غیرضروری به این کشور سفر می‌کنند، جلوگیری خواهد شد.

افرادی که می‌توانند در شرایط کرونا وارد کانادا شوند

  • برخی از دانشجویان بین المللی
  • برخی از کارگران موقت خارجی
  • برخی از تایید صلاحیت شدگان به منظور اقامت دائم کانادا
  • کسانی که اقوام درجه یک شهروندان کانادایی یا فرد مقیم کانادا باشند.
  • حضور در کانادا به دلایل انسان دوستانه ( مراقبت از بیماری که به شدت به حمایت نیاز دارد)
  • خدمه هواپیما و کشتی ها
  • کسانی که حضورشان از نظر وزارت مهاجرت کانادا به سود منافع ملی این کشور باشد
  • تمام کسانی که به دعوت وزارت بهداشت کانادا به منظور کمک در قضیه کرونا وارد این کشور می‌شوند.
  • کسی که به دلیل شرکت در یک رقابت بین المللی ورزشی وارد کانادا می‌شود.

افرادی که اجازه ورود به کانادا در شرایط کرونا را ندارند

  • سفر با اهداف توریستی، گذراندن اوقات فراغات و دیدار دوستان و آشنایان
  • سفر با هدف گردهمایی و عروسی
  • مالکین زمین در کانادا

پلن قرنطینه کانادا

برای مهاجرت به کانادا در دوران کرونا باید قوانین مربوط به قرنطینه مسافران خارجی یا همان پلن قرنطینه کانادا را به صورت کامل رعایت کنید. در صورتی که این قوانین را رعایت نکنید، امکان بازگرداندن شما از کانادا و یا اعمال جریمه 3000 دلاری وجود دارد. بنابراین سعی کنید برای تمام مراحل پلن قرنطینه کانادا برنامه ریزی مناسب داشته باشید. در ادامه مراحل این پلن قرنطینه را به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

برنامه ریزی مناسب برای محل قرنطینه در کانادا

چنانچه قصد مهاجرت به کانادا در شرایط کرونا را دارید، حتما لازم است که یک محل اسکان در کانادا تعیین کنید که می‌توانید در آنجا به مدت 14 روز قرنطینه شده و از آن مکان به هیچوجه خارج نشوید. محل سکونت مورد تایید برای قرنطینه 14 روزه، باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • امکان 14 روز اقامت یا بیشتر در آن وجود داشته باشد.
  • بدون نیاز به ترک محل قرنطینه بتوانید به نیازهای اساسی زندگی همچون آب، غذا ، دارو و گرما دسترسی داشته باشید.
  • موقعیت مکان قرنطینه شما به گونه ای باشد که از تماس با افرادی که با شما سفر نکرده‌اند، جلوگیری شود.
  • هیچکدام از دوستان و یا خانواده شما به مکان نیایند.
  • در صورت سکونت در منزل خانواده یا دوستان، باید محل اقامت شما به گونه ای باشد که دارای دستشویی و حمام شخصی باشید.
  • نمی‌توانید از مکان های زندگی اشتراکی برای قرنطینه استفاده کنید. (مثل آپارتمان اشتراکی، سکونت در خانه هایی با جمعیت بالا، پناهگاه ، خوابگاه های دانشجویی، هاستل ها، کمپ های صنعتی و ...)
  • در صورت استفاده از هتل ها باید در اتاق خود بمانید و از هتل تقاضا کنید که وعده های غذایی شما پشت در اتاق گذاشته شود.

در صورتی که نتوانید هیچ محل اقامتی برای 14 روز قرنطینه خود در کانادا پیدا کنید، به منظور گذراندن دوران قرنطینه به مراکز قرنطینه تعیین شده توسط دولت فدرال راهنمایی خواهید شد. البته دقت کنید که شاید این موضوع برای همه مهاجران رخ ندهد و امکان دارد که دولت کانادا از ورود مسافرانی که هیچ محلی برای قرنطینه در نظر نگرفته اند، خودداری نماید. بنابراین توصیه می‌شود که حتما برنامه ریزی مناسبی برای تعیین محل قرنطینه 14 روزه خود داشته باشید.

انجام تست کرونا در فرودگاه مبدا

از تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۱ به همراه داشتن نتیجه منفی آزمایش PCR یا LAMP کووید-۱۹ اجباری شده است. حتما توجه کنید که این تست را باید سه روز قبل از سفر انجام داده باشید.

رزرو هتل در کانادا برای قرنطینه سه روزه

یکی از شرایطی که برای مهاجرت به کانادا در کرونا در نظر گرفته شده است، سه روز قرنطینه در هتل های مورد تایید دولت است. مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند باید به محض ورود به کانادا سه روز در یکی از هتل‌های مورد تایید دولت کانادا قرنطینه شوند. بنابراین قبل از مسافرت به کانادا حتما باید در یکی از این هتل ها اتاق رزرو کنید و رسید رزرو اتاق را به همراه داشته باشید. رزرو این هتل ها صرفا به وسیله تماس مستقیم با این هتل ها و یا استفاده از خط تماس مرکزی تعیین شده برای اینکار صورت می‌گیرد.

در صورتی که هتل های دیگری را از طریق اپلیکیشن های گردشگری رزرو کنید، این قضیه مورد قبول قرار نخواهد گرفت و امکان دارد و 3000 دلار جریمه خواهید شد. این قرنطینه سه روزه در هنگام ورود به کانادا اجباری است و حتما باید قبل از مسافرت به کانادا در هتل های مورد تایید دولت کانادا اتاق رزرو کنید.

دریافت اوکی تو برد ( Ok to Board )  

اوکی تو برد به معنای تاییدیه پرواز و مجوز سوار شدن به هواپیماست. برای دریافت اوکی تو برد کانادا با ایرلاینی که پرواز می‌کنید تلفنی یا ایمیلی ارتباط برقرار کنید و آنها را از سفر خود مطلع سازید. سوال کنید که آیا واجد شرایط برای سفر به کانادا هستید یا خیر؟‌ مسئولین هواپیمایی امکان ارتباط گرفتن با پلیس مرزی را دارند و معمولا این کار را قبل از سفر شما انجام می‌دهند.

 

نصب اپلیکیشن ارایو کن ( ArriveCAN )

تمام مسافرانی که می‌خواهند به صورت هوایی به کانادا مسافرت کنند، موظف هستند که اپلیکیشن ArriveCAN را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند و اطلاعات مربوط به تماس، اطلاعات پرواز و برنامه قرنطینه خود را در برنامه ArriveCAN ثبت نام نمایند. در این برنامه همچین درباره داشتن علائم بیماری کرونا از شما سوالاتی خواهد شد. مسافران هوایی به مقصد کانادا حتما باید رسیدی را که پس از ثبت اطلاعات خود از این برنامه دریافت می‌کنند به همراه داشته باشند. در صورتی که تلفن همراه هوشمند ندارید، می‌توانید از نسخه وب ارایو کن استفاده کنید.

تست مجدد کرونا در فرودگاه های کانادا
به محض ورود به فرودگاه‌های کانادا مجددا از مسافران تست PCR کرونا گرفته خواهد شد. مسافران باید تا هنگام آماده شدن نتیجه این تست، در هتل های مورد تایید دولت کانادا قرنطینه شوند. افسرهای کنسولی فرودگاه های کانادا، نتیجه تست کرونای قبلی شما، تاییدیه اپلیکیشن ArriveCAN و نامه رزرو اتاق هتل برای قرنطینه سه روزه را از شما درخواست خواهند کرد، بنابراین حتما این مدارک را به همراه داشته باشید.

قرنطینه 3 روزه در هتل های مورد تایید دولت کانادا
به محض ورود به کانادا باید در هتل های مورد تایید دولت کانادا قرنطینه شوید و حق رفتن به جای دیگری جز هتل رزرو شده را ندارید. معمولا تا زمان اعلام نتیجه تست کرونای انجام شده در فرودگاه کانادا، در هتل قرنطینه خواهید شد. معمولا قرنطینه در این هتل ها حداکثر سه روز به طول خواهد انجامید و بعد از آن می‌توانید به محل سکونت خود بروید.

قرنطینه 14 روزه در محل سکونت

پس از مشخص شدن جواب تست کرونا در فرودگاه کانادا می‌توانید از قرنطینه هتل خارج شوید و به محل سکونت تعیین شده خود برای قرنطنیه 14 روزه خود بروید. شما حق استفاده از وسایل عمومی برای رفتن به محل سکونت خود را ندارید و باید با استفاده از وسایل شخصی مستقیم از هتل به محل سکونت خود بروید. در طول 14 روز قرنطینه حق خارج شدن از محل سکونت خود و ارتباط با دیگران را ندارید. پس از گذشت 10 روز از قرنطینه از شما مجددا تست کرونا گرفته خواهد شد و چنانچه نتیجه تست شما منفی باشد، اجازه خواهید داشت که از محل سکونت خود خارج شوید.

چه کسانی از پلن قرنطینه کانادا معاف هستند؟

در حقیقت تمام مسافران و مهاجرانی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند، باید تمام مراحل پلن قرنطینه کانادا را انجام دهند و هیچکس از این موضوع معاف نخواهد بود. حتی کسانی که واکسن کرونا زده‌اند یا حتی کسانی که قبلا بیماری کرونا گرفته‌ و بهبود یافته‌اند، ملزم به گذراندن پلن قرنطینه کانادا هستند. در این برنامه همچنین هیچ تفاوتی بین شهروندان کانادا و مهاجران وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام مسائل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا در شرایط کرونا را توضیح دهیم. مسافران به کشور کانادا توجه کنند که عدم رعایت مقررات پلن قرنطینه کانادا می‌تواند در ابتدا به جریمه 3000 دلاری و در نهایت به مجازات هایی همچون شش ماه زندان یا جریمه 750000 دلاری منجر شود. بنابراین آگاهی از این مقررات و رعایت آن بسیار ضروری است.  امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم به افزایش سطح آگاهی شما در این زمینه کمک کرده باشیم.

موسسه حامی مهاجر تخصص ویژه و تجربه‌ای طولانی در زمینه اموری همچون اخذ انواع ویزای کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا ، اخذ اقامت دائم کانادا و ثبت شرکت در کانادا دارد. در صورت نیاز به مشاوره‌های اختصاصی و دریافت کمک می‌توانید به وسیله شماره 02148406 با کارشناسان موسسه حامی مهاجر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0